twijfel wel of geen borstvoeding

Discussion in 'Stel je vraag aan de lactatiekundige' started by mari, Feb 4, 2010.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. mari

mari Fanatiek lid

Jun 9, 2007
    1,078
    0
    0
    noord-holland
    ik zit enorm te twijvelen of ik wel of geen borstvoeding moet gaan geven straks als de kleine er is.

wat ik nl niet zo zie zitten is het aan de borst leggen in het openbaar, dan kan je kolven toch?
    hoe vaak kan dat? en hoe lang is het dan houdbaar?

moet je dan ook voor een bepaalde tijd borstvoeding geven? bv zoveel maanden? of is dat iets wat je zelf kan bepalen?

en hoe weet je dan als je kolft en aan de borst geeft het kindje genoeg krijgt?

2. Ilse

Ilse Lactatiekundige

Apr 2, 2008
    1,552
    0
    0
    Lactatiekundige IBCLC
    Almere
    Hallo,

Er komt echt een antwoord, ik heb alleen niet elke dag de gelegenheid om achter de PC te zitten. Daarom duurt het soms iets langer. Sorry.

Als je zo twijfelt doe je er goed aan om jezelf goed te laten informeren. Je kan een bijeenkomst van een van de vrijwillige borstvoedingsorganisaties (Borstvoeding.nl - Welkom op de site van de Samenwerkende Borstvoeding Organisaties) bijwonen. Of een bijeenkomst georganiseerd door een LK bij jou in de buurt.

Je krijgt dan een goed beeld van hoe het zelf voeden hoort te gaan.
    Dat het de beste voeding is voor je kindje is buiten twijfel. Daarom zou ik je aanraden om gewoon te starten met het geven van BV. De eerste weken zijn nodig om te wennen aan elkaar en aan het voeden. Ik zeg altijd, geef het 4-6 weken, als het dan loopt dan loopt het als een trein. Soms moet je wat hobbels nemen maar vrijwel altijd zijn ze oplosbaar.

Veel vragen die je stelt komen in een informatie bijeenkomst aan bod. Als je op vraag voed en een paar simpele dingen in het oog houdt dan krijgt je kindje genoeg voeding.

Om BV te geven hoef je niet speciaal anders te eten. Eet wat je normaal ook eet en doe dat in mate. Dus ga niet ineens 3 liter melk per dag drinken omdat je nu zelf voedt.

Hoe lang je voedt dat is iets van jullie beide. Iedere druppel is er 1. Als er allergie speelt dan wordt de grens van 6 maanden volledig BV (geen ander voedsel) veel gebruikt. Langer is natuurlijk ook goed.

Ik zeg altijd, maakt mij niet uit hoe lang je voedt als jullie er beide maar met plezier op kunnen terugkijken. Dan maakt het niet uit of dat 3 druppels, 3 dagen, 3 weken of 3 maanden zijn geweest.

Als je al wat wilt lezen dan kan ik je de site op Borstvoeding.com: kenniscentrum voor borstvoeding aanbevelen.

Al vast veel succes met je keuze, als je nog vragen hebt lees ik het wel.

Ilse

Share This Page