Onze dochter is bijna 3 weken en heeft tot afgelopen dinsdag volledige bv gehad. Omdat aanleggen op een gegeven moment erg pijnlijk werd ben ik fulltime gaan kolven. Vorige week had mijn vriend nog vakantie en was het goed te combineren ( we hebben 3 kinderen) maar nu hij weer aan het werk is lukt dat niet meer. Ik heb besloten te stoppen met de bv en kolf nu alleen nog een keer of 3 de spanning van mijn borsten. Dat gaat erg goed, heb overdag ook geen'"problemen", alleen in de loop van de nacht krijg ik behoorlijk last van stuwing. Hoe kan ik dit voorkomen? Voor de nacht leeg kolven? Of stimuleert dat juist de productie?
Hoi, Ik zou de 3e keer kolven vlak voor de nacht doen en dan idd leeg kolven. Na slechts 3 weken borstvoeding geven zal je productie er ook wel snel mee op houden als je nog maar 3 x stimuleert. Vind je het niet jammer om te stoppen?
Aan de ene kant vind ik het wel jammer, maar gezien mijn voorgeschiedenis ( bij de oudste 2 lukte de bv niet) ben ik erg blij met wat ik nu bereikt heb. Ik heb nog even overwogen om de lk nog een keer te laten komen, maar het zweet breekt me al uit bij de gedachte dat het aanleggen pijn kan doen. Ik durf echt niet meer. Kolven was een goed alternatief, maar nu ik er weer "alleen" voor sta met 3 jonge kinderen is dat bijna niet te doen. Ik ben bijna de hele dag met voeden bezig en heb geen tijd meer voor de oudste kinderen. Dit ga ik niet nog weken vol houden. Het is goed zo.... Bedankt voor je antwoord. Ik merk inderdaad dat de productie snel terug loopt. Heb aan het begin van de avond beide borsten 15 minuten gekolfd met als resultaat ongeveer 50 cc voeding. Dat is al veel minder dan de afgelopen dagen.