Overslaan? Later voeden? Of kolven?

Discussion in 'Stel je vraag aan de lactatiekundige' started by MSI, Oct 1, 2012.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. MSI

MSI Fanatiek lid

Feb 3, 2011
    1,671
    0
    36
    ZOB
    Hoi!

Ik geef nu 1 keer per dag (s ochtends) borstvoeding. 1 avond in de week slaapt mijn zoontje bij zijn oma en is hij 's ochtends niet bij mij. Die ochtend kan ik hem dus ook niet voeden. Nu heb ik tegenwoordig een enorme hekel aan kolven :)->) en vroeg me af of ik die voeding gewoon over kon slaan en dan de ochtend erna alles weer oppakken. Of zou ik die dag eventueel 's avonds kunnen voeden (inhaalslag op de ochtend)? Of moet ik toch echt gewoon op het juiste tijdstip ('s ochtends) kolven?

Ik wil natuurlijk niet dat ik dadelijk helemaal geen voeding meer heb dus als kolven de enige oplossing is zit er niks anders op.

Alvast bedankt! :D

2. Mirjam

Mirjam Verloskundige

Dec 2, 2005
    11,590
    2
    0
    verloskundige en lactatiekundige IBCLC
    hoi

je zou kunnen kijken of je het redt tot de avond en hem dan die ene keer per week in de avond voeden. De dag erna pak je het dan weer op in de ochtend. Als je last krijgt van stuwing kolf je alleen even de spanning eraf.

Mirjam

3. MSI

MSI Fanatiek lid

Feb 3, 2011
    1,671
    0
    36
    ZOB
    Ok tnx! Ga ik dat proberen. Ben niet echt bang voor de stuwing, alleen wel dat ik mijn voeding om zeep help. Maar dat valt dus wel mee als ik m savonds dan voed. Ik ga het gewoon testen :) bedankt!

4. MSI

MSI Fanatiek lid

Feb 3, 2011
    1,671
    0
    36
    ZOB
    Nou ik heb het gelukkig gehaald tot half 6. Heb m wel meteen gevoed toen ik thuis kwam haha. Het was dus krap aan maar het ging wel. En de productie is gewoon goed gebleven. Volgende dag weer gewoon opgepakt. Dus super bedankt voor het advies!

5. Mirjam

Mirjam Verloskundige

Dec 2, 2005
    11,590
    2
    0
    verloskundige en lactatiekundige IBCLC
    Fijn dat het gelukt is op deze manier!

Mirjam

Share This Page