Productie

Discussie in 'Stel je vraag aan de lactatiekundige' gestart door jvs12, 26 aug 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. jvs12

jvs12 Bekend lid

24 apr 2013
    982
    0
    16
    NULL
    NULL
    Hallo,

Mijn kindje is bijna 6 weken en ze komt maar 5x per dag en nu merkte ik dat de productie van de bv terug loopt. Nu ben ik al 2 dagen tussendoor aan het kolven om het op gang te brengen maar het lukt niet. Heeft iemand tips?
    Ik kolf per keer maar 50cc (beide borsten)

2. Heidi Akkers

Heidi Akkers Fanatiek lid

30 jun 2008
    2.754
    0
    0
    lactatiekundige
    Gelderland
    Hoi,
    Hoeveel voedingsmomenten heb je en waaraan merk je dat je minder melk hebt? Vaak regelen kindjes dit namelijk zelf. Ook ben je op een leeftijd waar je borsten niet meer iedere keer hoeven te stuwen naar een voeding toe. Dit is een normaal verloop maar wordt nog wel eens opgevat als minder melk hebben.
    Wat je kunt doen om je productie te stimuleren is meerdere keren wisselen tijdens een voeding. Dus van links naar rechts en nog een keer wisselen. Houd haar bij de les en actief aan het drinken. Stopt ze of valt ze in slaap, dan praat je, of aai over bol of ruggetje. Zet ze aan tot drinken: prima, is het enkel reflexmatig zuigen en na 2 keer weer stoppen, dan haal je haar af, laat haar overeind even bijkomen en legt opnieuw aan. (andere kant) Door gedurende 20-30 minuten haar bij de les te houden leert ze effectief drinken en stimuleer je extra doordat je steeds wisselt van kant. Na het drinken kun je met de hand even laatste druppels kolven, ook wanneer je kolft met een koelapparaat kun je na afloop nog even met de hand de laatste druppels kolven. Dit geeft extra stimulatie.
    Verder kun je denken aan bvthee, noten, avocado, dat soort dingen.
    En houd haar dicht bij je.
    Veel succes!

3. jvs12

jvs12 Bekend lid

24 apr 2013
    982
    0
    16
    NULL
    NULL
    Hoi,
    Bedankt voor je antwoord. Ik heb maar 5 voedingsmomenten (in overleg met cb) omdat ze veel slaapt en er genoeg aan heeft. Ik wissel idd al af tijdens het voeden. Ik kolf tussen de voedingen door om zo de productie op gang te krijgen maar dan kolf ik uit beide borsten totaal maar 50cc. Ik heb het nu een paar dagen gedaan maar het verhoogt helemaal niet. Ik wil echt niet stoppen met de borstvoeding dus ik hoop dat het beter word maar ik weet ff niet hoe.
    Ik had bij mijn zoon heel veel voeding ik kon een drieling voeden maar nu dus helemaal niet.

4. Heidi Akkers

Heidi Akkers Fanatiek lid

30 jun 2008
    2.754
    0
    0
    lactatiekundige
    Gelderland
    Maar is het ook te weinig of is het voldoende? Wanneer je kindje genoeg heeft aan wat ze bij jou drinkt en je kolft daarnaast nog 50 per keer extra heb je genoeg voor haar!

Succes

5. jvs12

jvs12 Bekend lid

24 apr 2013
    982
    0
    16
    NULL
    NULL
    Als ze drinkt heeft ze genoeg maar omdat ik maar 4 a 5 voedingen geef op 1 dag ben ik gaan kolven om de productie hoog te houden maar ik kolf niet gelijk na de voeding ik wacht 2 uurtjes en dan kolf ik dus maar 50cc.

Deel Deze Pagina