Wakker maken?

Discussie in 'Borstvoeding' gestart door Eki, 24 jan 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Eki

Eki Fanatiek lid

20 jan 2012
    2.127
    1
    36
    Onze kleine meid is nu 2,5 week oud. Sinds vorige week slaapt ze vrijwel elke nacht door (na de voeding van 0.00 tot 7.00, als ze dan nog niet wakker is maak ik haar wakker). Soms komt ze wel even snachts, maar dan is bij mij leggen en een minuutje pinken genoeg om haar weer een paar uurtjes te laten slapen, lijkt dan vooral even zuigbehoefte maar geen honger.

Om te zorgen dat ze wel genoeg binnen krijgt hou ik nu overdag 3 uur tussen de voedingen aan, met soms een uitschieter van 3,5 of 2,5 uur ertussen. Ik moet haar dan wel bijna elke keer echt wakker maken voor de volgende voeding. Gevolg hiervan is, dat ze een stuk minder effectief drinkt als wanneer ze uit zichzelf wakker wordt.

Mijn vraag is of het nodig is om haar na 3 uur wakker te maken voor de voedingen overdag, of haar nog iets langer te laten doorslapen en op haar verzoek gaan voeden (met max 4 uur ertussen)? Ze is verder goed alert en heeft genoeg plasluiers, dus maak me geen zorgen voor ondervoeding of iets dergelijks, we hebben gewoon een grote slaapkop geloof ik :D

Nu komt ze op 6/7 voedingen per dag. Met 4 uur ertussen zou ik op 5 voedingen uitkomen. Is dat niet te weinig? Ze weegt nu (nog maar) iets meer dan 3,5 kilo. En als het nu nog te vroeg is, vanaf wanneer zou je dan wel echt op verzoek kunnen gaan voeden?

2. Arya

Arya Bekend lid

26 jun 2014
    847
    0
    0
    NULL
    NULL
    Vijf voedingen is te weinig als je langer wilt voeden, voor je productie zou het goed zijn om meer aan te leggen. Ik zou op deze leeftijd ook s nachts aanleggen ipv pink geven.

Slaapt ze bij jullie op de kamer?

3. Arya

Arya Bekend lid

26 jun 2014
    847
    0
    0
    NULL
    NULL
    vier uur ertussen vind ik echt heel weinig op die leeftijd. Ik zou maximaal drie uur blijven aanhouden.

Ze groeit verder goed?

4. Eki

Eki Fanatiek lid

20 jan 2012
    2.127
    1
    36
    Bedankt voor je reactie! Ja dat idee had ik ook, dat 5 voedingen te weinig is. Snachts wakker maken heeft weinig zin, dan drinkt ze amper en is ze alleen aan het sabbelen. Heb met de lactatiekundige overlegd over de nach en ze mag 7 uur tussen 2 voedingen laten, dus dat hou ik als max aan. Daarnaast kolf ik sochtends na de voeding mijn borsten leeg.
    Ze slaapt idd bij ons op de kamer en groeit verder prima.

5. Arya

Arya Bekend lid

26 jun 2014
    847
    0
    0
    NULL
    NULL
    Dan is er denk ik niet zo heel veel wat je kunt "doen", het klinkt verder prima :)
    Wat je nog kunt doen evt overdag is verschonen voor de voeding of tussen de borsten door, zodat ze wat wakkerder wordt en effectiever drinkt.

Misschien drinkt ze heel effectief en krijgt ze veel binnen, zoiets.

Wees blij met zon slaper overigens ;) Dat wil ik ook, maar helaas, met zes maanden is het nog een nachtbraker.

6. Eki

Eki Fanatiek lid

20 jan 2012
    2.127
    1
    36
    Haha ja ik ben er ook zeker blij mee ;)
    Verschonen tussen de borsten door doen we idd, is ook de enige manier om haar niet in slaap te laten sukkelen :) Bedankt voor je tips!

7. red88

red88 VIP lid

3 dec 2008
    13.137
    0
    0
    Zou idd haar wel wakker maken. De eerste weken en liefst langer., 8-12 voedingen is erg goed voor je productie. Zeker voor de langere termijn.
    Een keer kolven als ze zelf niet zo vaak wil drinken, is prima natuurlijk.

8. red88

red88 VIP lid

3 dec 2008
    13.137
    0
    0
    Borstcompressie kan helpen om haar actiever te laten drinken.

Deel Deze Pagina