Afbouwen late avondvoeding ... (en nachtvoedingen)

Discussie in 'Borstvoeding' gestart door Salapio, 1 jan 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Salapio

Salapio VIP lid

15 jan 2007
    13.917
    0
    0
    Zuid-Holland
    Hallo!

Mirre wil iedere avond nog drinken tussen 22-1u en soms ook nog snachts. Nu wil ik de melkbar dichtgooien tussen 0u-6u ... haar dan dus troosten met een knuffel van mams ;) (nu één nacht gedaan, ging goed, gisternacht natuurlijk niet want was een vreemd nachtje). Hopelijk gaat dit werken. Meer mama's die dat zo hebben gedaan? Wat waren jullie ervaringen?

Liefst wil ik ook de late avondvoeding eruit gooien. Lijkt me lastig want ze drinkt dan vaak echt behoorlijk. Overstappen op een flesje is geen optie, die weigert ze (ik denk dat het aanwennen van het flesje evenveel moeite gaan kosten als coldturkey stoppen). Iemand tips? Eigen ervaringen?

Of verhalen van kindjes die spontaan stopten met de avondvoeding?

Ik wil niet stoppen met de BV hoor, maar ik wil mn avonden eigenlijk wel terug. Een keertje slapen van 21-ochtend lijkt me goddelijk :D. Of lekker uiteten en dan eens flink gaan dansen (kan niet want Mirre wil geen fles savonds laat/nacht).

(en als ze ziek is oid dan mag ze natuurlijk wel drinken, maar ik wil eigenlijk het 'normale' van de late avondvoeding eruit hebben)

Bedankt :D

2. Meiske74

Meiske74 VIP lid

22 mei 2007
    6.571
    0
    0
    Zuid-Holland
    Ik zit met hetzelfde probleem. Sofie drinkt nog twee keer 's nachts en ook nog een voeding om 23 uur. Ik zou ook wel weer eens lekker willen slapen 's nachts. Dus ik lees even met je mee :D

3. MamaNorah

MamaNorah Fanatiek lid

20 feb 2007
    1.654
    0
    0
    Hier idem. Kaylee weigert 's nachts om op een andere manier getroost te worden dan met de borst. Dus bij haar is wakker=drinken. Zelfs bij mama in bed liggen is niet goed genoeg. Er moet en zal gedronken worden.

Papa laten troosten werkt niet, in haar eigen bedje laten liggen en telkens er naar toe gaan werkt niet. Fopspeen werkt niet, gekolfde melk uit een flesje/beker niet, slokje water niet.

Als ze geen BV krijgt dan is het krijsen, krijsen, krijsen tot mama zwicht en toegeeft. Dus ik denk dat ik hier voorlopig nog wel aan de avond/nachtvoedingen vastzit. Hopelijk beseft ze binnenkort dat het heel lekker is om een hele avond en nacht door te slapen.

Ik lees dus ook even mee...

4. 4days

4days Niet meer actief

Same here! Maar is het dan eigenlijk wel echt een probleem? Als mijn zoontje s'nachts komt dan leg ik hem gewoon even aan, dan drinkt hij een paar minuutjes en valt weer lekker in slaap. Ik zelf word dan wel wakker om hem aan te leggen natuurlijk, maar omdat ik niet hoef op te staan ofzo val ik ook meteen weer in slaap. Ik weet de volgende ochtend amper nog dat ik wakker ben geweest. Dus voor mij is het geen enkel probleem als hij snachts komt.

5. Salapio

Salapio VIP lid

15 jan 2007
    13.917
    0
    0
    Zuid-Holland
    Cossy, jouw zoontje is nog geen 4 maanden, lijkt me een belangrijk verschil ;)

Nog geen gouden tip, maar wel lotgenoten :)

Meiske, Mamanorah: Mirre was ook heel erg euhm ... wakker de laatste 1/2 maanden van haar eerste levensjaar. Sinds ze 1 is geworden is dat op eens enorm verbeterd: ik kan haar bijvoorbeeld halfwakker in bed leggen en ze slaapt ook overdag weer stukken beter. Ik hoop dat dat voor jullie ook zo vanzelf gaat. Ik zelf vond 1 jaar wel een mooi moment om de melkbar dicht te gooien tussen 0-6, maar als dat gepaard zou (zijn) gegaan met heel veel krijsen ed dan denk ik niet dat ik het ook maar 1 nacht had volgehouden.

Hier gaat het trouwens de laatste dagen eigenlijk heel goed. Mirre lijkt te accepteren dat ze tussen 0-6 geen tiet krijgt. En vannacht zelfs lekker geslapen van 23-7.30 :confused:. Dus ik ben al erg blij. De late avondvoeding komt vanzelf wel (hoop ik) ... maar tips blijven welkom hoor!

6. Sellie13

Sellie13 Actief lid

9 jul 2007
    210
    0
    0
    Hoi hoi!

Die van ons stopte uit zichzelf met de laatste avondvoeding toen hij een maand of 8/9 was, hij had toen ook al maanden geen nachtvoeding meer (stopte denk ik rond een maand of vijf).

Die late avondvoeding schoof overigens wel de nacht in eerst, want wij maakten hem sowieso nooit meer wakker 's avonds of 's nachts, wij lieten hem gewoon zelf komen. Ik neem aan dat Mirre uit zichzelf wakker wordt? Anders is de oplossing natuurlijk simpel :) .

Sinds hij echt begint door te slapen, laat ik hem ook wel eens even jengelen of soms zelfs huilen 's nachts omdat weet ik dat hij niet verrekt van de honger. Heel gek trouwens, maar als hij uit het niets plotseling moet huilen 's nachts dan laat ik hem vaak liggen omdat hij dan een minuut later weer in slaap valt. Dan heeft hij dus geen honger. Begint het met jengelen, dan weet ik al hoe laat het is en wil hij toch even aan de tiet ;) . Vannacht dus ook, gaap. Het gaat dus lang niet altijd goed hier, het is gewoon een proces.

Samenvattend ;) , ik heb geen echte tips, het ene kindje wil gewoon nog heel erg graag, de ander slaapt liever. Ik denk wel dat Mirre het fysiek niet meer echt nodig heeft, dus misschien gewoon een slokje water in bed door papa? (heb wel eens ergens gelezen dat dat kan helpen). Uit andere posts van jou heb ik begrepen dat ze een temperamentvol kindje is :D , dus ik wens je veel succes, haha! Uiteindelijk komt het goed hoor, maar een beetje sturing van jullie kant kan geen kwaad, ze is per slot al best een grote meid.

Groetjes Sellie

7. julia6

julia6 Fanatiek lid

6 feb 2008
    3.639
    0
    0
    Gelderland
    @Salapio: Ik ging die avondvoeding, die had ik rond een uur of 23 langzaam dagelijks iets vroeger geven. Hier begon ik mee toen hij snachts niet meer kwam. Dus hij ging rond 19.30 naar bed, kwam dan om 23u en sliep daarna verder tot sochtends 07.30. Die voeding van 23u deed ik elke paar dagen een 20 minuten eerder. Uiteindelijk kwam ik uit op ongeveer 19.30 - 20.00 en dat was dan meteen zijn laatste voeding voor het slapen gaan. Die heb ik meer als extra gegeven tot hij ongeveer 1 jaar was. Vond het wel gezellig en dacht er verder niet teveel bij na. Tot hij 1 jaar was ongeveer en ik mij bedacht dat hij het eigenlijk helemaal niet meer nodig had, dus gewoon avondeten, toetje, in bad en naar bed. Dat afbouwen van die avondvoeding, door hem elke paar dagen wat eerder te geven, werkte bij mij perfect! Je bent na binnen een paar weken klaar. Ik heb het hier wel over mijn oudste zoon he, hij is nu ruim 2, dat andere ukkie is hier (jammergenoeg.... gaaaapppp) nog niet aan toe! ;)

Veel succes!

Deel Deze Pagina