Afvallen bij borstvoeding

Discussie in 'Borstvoeding' gestart door 4days, 4 jan 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. 4days

4days Niet meer actief

Ik heb een vraagje... Ik ben inmiddels ruim 3 maanden na de bevalling en er zitten helaas nog een paar (lees: heel veel) extra kilootjes aan... Nou vroeg ik mij af op je bij borstvoeding wel mag gaan letten op je eten, in die zin dat je wel nog gewoon 3 maaltijden per dag en voldoende eet, maar dan gewoon een beetje let op WAT je eet en niet veel snoept. En daarnaast dan meer bewegen enzo.

Want ik heb ook al eens gehoord dat er bij afvallen bepaalde gifstoffen vrij zouden komen die dan in de moeder melk komen, dus dat zou dan betekenen dat je helemaal niet mag afvallen, hoe verantwoord dan ook...

Ik ben zelf nogal veel bijgekomen en ik wil eigenlijk een jaar lang borstvoeding geven, maar ik kan me ook echt niet voorstellen om nog een jaar lang met dit figuur rond te moeten lopen...

2. chacha

chacha Fanatiek lid

20 jan 2006
    4.918
    0
    0
    Je mag wel afvallen, maar niet te drastisch. Ik heb gelezen dat je zo'n 2 kilo per maand veilig kunt afvallen zonder dat dit invloed heeft op je melkproductie of dat er schadelijke stoffen vrijkomen.

In het boek borstvoeding van Mary Broekhuizen en Stefan Kleintjes staat het volgende:
    Een halve kilo per week afvallen is het maximum om je nog fit te kunnen blijven voelen.....
    Vermageringsdieten of maaltijdvervangende producten zijn ongeschikt als afvalmethode tijdens de borstvoedingsperiode.Prikkelbaar en vermoeid zijn is niet fijn als je voor je kind(eren) moet zorgen.

Ik hoop dat je hier wat mee kunt

3. 4days

4days Niet meer actief

Bedankt voor je antwoord! :) Maar ik vraag me dan wel nog af hoe het zit met de eerste kilo's? Want als je op je eten gaat letten vliegen de eerste kilo's er letterlijk vanaf. Maar dat is wel alleen vocht geloof ik.

En ergens denk ik dat mijn lichaam het ook wel zal aangeven hoeveel het nodig heeft? Want ik ga echt niet met honger rondlopen, als ik trek heb neem ik wat. Maar dan dus iets gezonds in plaats van een snickers ofzo.

4. laika10

laika10 Actief lid

28 jul 2007
    213
    0
    0
    hilversum
    ik heb absoluut niet aan de lijn gedaan en nu na maanden pas op mijn oude gewicht terug, maar was ook meer dan 30 kilo aangekomen. Als je gaat lijnen kan je bv ook terug lopen, je kan er wel bij gaan bewegen/ sporten. Gewoon goed blijven eten en veel drinken, dan wordt het vanzelf beter. Ik ben zelf geen mager sprietje en zal ik ook nooit worden maar door de bv ben ik wel al mijn zwangerschaps kilos kwijt. Heb geduld...

5. princesje83

princesje83 Fanatiek lid

1 apr 2008
    1.402
    0
    0
    regio rotterdam
    ik heb ook nog zo'n 6 kilo extra op mijn lijf zitten wat ik er ooit nog eens van af wil hebben..Ik ben nu ook op mijn voeding gaan letten en eet geen snoep of ongezonde dingen meer, heb die vervangen voor fruit e.d. Ben nu in 4 dagen tijd al een kilo kwijt, terwijl ik toch echt niet aan het lijnen ben! Ik snoepte eerst gewoon heeeeel veel en als je daarmee stopt vliegt het in het begin eraf.. Ik zeg maar zo, het is voor je kindje toch beter om vitamientjes van fruit binnen te krijgen dan al die slechte stoffen die in chips/candybars/snoep/koekjes zitten..

Ik zou eens kijken naar de richtlijnen voor wat je nodig hebt als je bv geeft. is volgens mij te vinden op voedingscentrum.nl Dan kan je je daar aan houden! weet je zeker dat je toch voldoende voedingsstoffen binnen krijgt!

succes...

6. 4days

4days Niet meer actief

Laika, ik was ook niet van plan om echt te lijnen hoor :) , meer zoals princesje zeg niet te veel snoepen en gezond eten. Het gaat zich meer om de vraag over die gifstoffen, want ik zorg wel dat ik genoeg voedingsstoffen enzo binnenkrijg.

Weet verder iemand hoe het dan eigenlijk met sporten zit? Als ik afval door sporten, geldt dat dan ook van die gifstoffen? Of mag sporten wel gewoon?

Ben een beetje confused, hahaha!

Deel Deze Pagina