Mijn dochter van 13 weken krijgt borstvoeding uit fles. Nu krijgen we haar voor de late voeding van 23.oo uur nauwelijks wakker. Ik verschoon haar nu bijvoorbeeld halverwege. De voeding duurt dan ook erg lang. Nu dacht ik dat ze die voeding dan misschien niet meer hoeft al lijkt me dat aan de andere kant een beetje jong. Het schema van mijn dochter ziet er als volgt uit 8 uur 12 uur 16 uur 19.30 uur 23 uur Ze krijgt ergens tussen de 175 en 225 per keer. Wat denken jullie
Toevallig vorige week naar gevraagd op het cb. Overgaan naar 4 voedingen mag rond de 5 maanden, soms met 4. Voor jou kindje wellicht nog iets te vroeg, maar aan de andere kant als je haar echt niet wakker krijgt dan zou ik het eens proberen. Bij Tymen heb ik destijds gewoon de laatste weg gelaten. Hij kwam een poosje weer rond 5 uur maar met wat nutrix door de fles (vanaf 4 mnd) sliep hij lekker door.
Als ze dus gemiddeld zo'n 200 cc per keer krijgt is dat ook niet weinig.... sommige kindjes doen het al wel eerder goed met vier voedingen. Je zou ook bv kunnen doen dat je de voeding van 23 uur halveert om te kijken hoe ze het daar op doet. Dan zou ze dus nog steeds zo'n 900 cc BV krijgen. (Elke melk van BV mama's is natuurlijk anders maar volgens mij is 900cc op een dag echt wel goed, hoor.) Alvorens dan eventueel te kijken hoe ze het doet als je hem helemaal laat vallen. Je zou je vraag ook aan een LK kunnen stellen... Succes!