Ik ben al tijdje van plan af te gaan bouwen met BV. Heb die vraag ook eerder gesteld hier. Het lijkt alleen of mijn meisje echt nog behoefte heeft aan de 6 BV die ze gemiddeld nog krijgt per dag! naast haar vaste voedsel. Het is natuurlijk de bedoeling dat de hoeveelheid vast voedsel toeneemt en de BV afneemt. Ze is immers al 9 mnd morgen!!! Alleen neemt die BV niet af....misschien wil ik te snel maar als ik een voeding overslag wordt ze chagi en dan geef ik haar toch maar weer de borst. Ik weet dat het ook aan mezelf ligt...ik voed in principe op verzoek maar er zit wel soort regelmaat in. ca. 7.00 uur BV ca. 8.30/9.00 broodje met slokje water ca. 10.30 fruithapje met slokje water 12.00 lunch + BV ca. 15.00/15.30 tussendoortje met slokje roosvicee ca.17.00 uur avondeten met slokje water + BV ca. 20.00 uur BV Zo wilde ik het gaan doen, maar vaak wil toch nog wel 2 x BV of 's avonds laat nog ofzo. Gemiddeld dus keer of 5/6 op een dag. Is dit teveel?? Laatst op CB woog ze wel al 10,5 kg en dat is fors. Ze is 73 cm. Ze hebben niet gezegd dat ik moet minderen maar dat het wel kan. Ze heeft al die BV niet meer nodig volgens hen. Misschien qua eten niet, maar misschien wel qua gevoel?? Weet niet zo goed wat ik ermee aan moet. Ze drinkt zo weinig andere vloeistof, dat ik bang ben dat ze niet genoeg vocht binnen krijgt als ik de BV schrap. Moet ik gewoon geduld hebben en gaat het afbouwen natuurlijk??
Hoi. Bv mag je gewoon op verzoek blijven geven. Om af te bouwen zou je het volgende kunnen doen.(niet alles hoeft tegelijk) - 1 BV kunnen vervangen voor bv yoghurt (bijv. die bij de lunch of avondeten.) - In de ochtend eerste een broodje en dan evt. BV Yoghurt en fruit mag je mee rekenen voor vochtinname. Zoals je nu je programma neerzet, krijgt ze genoeg vocht binnen. Het zal ip vanzelf wel minder gaan worden. Vanaf 11/12 maanden mag je ook gewone halfvolle melk/sojamelk gaan aanbieden. Succes. Groetjes Saskia