afbouwen lukt niet

Discussie in 'Borstvoeding' gestart door silly88, 24 apr 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. silly88

silly88 Fanatiek lid

11 jan 2010
    1.429
    0
    0
    ik wil graag heeeel langzaam aan de bv af gaan bouwen. gewoon natuurlijk beginnen met 1 voeding per dag door flesvoeding. ik had een probeer verpakking van opvolgmelk en heb het aan het gegeven. nou dat dronk hij bijna allemaal op dus heb de volgende dag een pot gehaald van datzelfde spul

maar nu al een dag of 4 achter elkaar hoeft ie het niet. hij heeft honger en heb een fles klaar. ik heb een zo'n 4 fases beker met nu de fles erop. ik geef het aan hem en hij duwt het met zn tong uit zn mond. hij draait zn hoofd weg of hij duwt hem weg met zn handen.
    vervolgens gaat ie naar mij zitten kijken, en de plek waar de melk vandaan komt normaal ;) haha . ik neem hem bij me en hij drinkt dan wel gewoon.

ik moest hem van de KA soms water geven (aangezien hij zoveel eet en drinkt enz lang verhaal) en dat drinkt ie goed uit zn fles, dus hij snapt wel hoe het werkt. ook bij iemand anders hoeft ie het niet. en ook mdet een tuitje heb ik geprobeert dan hoeft ie het ook niet

hoe pak ik dit nou aan?

groetjes

2. silly88

silly88 Fanatiek lid

11 jan 2010
    1.429
    0
    0
    ohja bijvoeding krijgt ie ook gewoon. fruit, groenten en brood en ongeveer 6 (melk)voedingen

3. Bammetjebam

Bammetjebam Niet meer actief

Misschien proberen om je partner een flesje te laten geven? En om te bepalen of het aan de flesvoeding ligt of aan het flesje zelf, geef eens een flesje met afgekolfde moedermelk.

4. silly88

silly88 Fanatiek lid

11 jan 2010
    1.429
    0
    0
    ja dat heb ik gedaan maar dan wil hij het ook niet.
    en hij drinkt ook water uit hetzelfde flesje zonder problemen.
    misschien afkolven inderdaad even kijken wat ie dan doet

5. zogelukkig

zogelukkig Niet meer actief

Als je van 6 maar 5 voedingen gaat bij 7 maanden dan is dat voldoende, je hoeft dus helemaal geen kv te geven en kan gewoon afbouwen door een voeding te laten vervallen.;)

6. MamaVanSimone

MamaVanSimone Fanatiek lid

19 okt 2010
    3.250
    2
    36
    provincie Utrecht
    misschien moet het wat warmer, Simone is ook best kritisch, die wil het of heel warm of zo uit de koelkast, daartussen niet.....

7. cowgirl80

cowgirl80 VIP lid

28 jul 2010
    8.031
    6.780
    113
    zuid-holland zuid
    Mijn kindje wil ook geen kv als ik in de buurt ben. Op het kdv en op papadag drinkt hij het wel, maar als ik in de buurt ben weet hij dat er ook borst in de buurt is. als ik hem een flesje kv probeer te geven draait hij zijn hoofd opzij en probeert hij door mijn shirt heen te happen naar de borst :) Inmiddels zitten we op 4 a 5 voedingen afgebouwd... de rest haalt hij uit zn bijvoeding. Ik maak me wel een beetje zorgen over hoe het nu moet als mijn kolfrecht afloopt, maar voorlopig redden we het zo.

8. silly88

silly88 Fanatiek lid

11 jan 2010
    1.429
    0
    0
    ja maar die kleine blijft maar vragen en vragen om voeding de hele dag. weet niet hoe ik een voeding kan laten vervallen. vandaag is het ondertussen nu 7 en hij krijgt al zoveel erbij. 1 halve peer, 1 boterham en 3 grote eetlepels groenten + 7 voedingen. weet niet waar ie het allemaal laat
    ja ik wil gewoon de bv afbouwen. rond een maand of 8/9 wil ik ong gestopt zijn met bv

9. fafje

fafje Niet meer actief

Zoontje heeft hier een tijdje flesweigeren gedaan..ook naar mij kijken enz ( ondanks dat er afgekolfde melk in zat)..

wat hier hielp was toch continue aanbieden...en de fles (heel afstandelijk wel) gegeven als hij in de wipper of box zat/lag....
    of hem tv laten kijken en stiekm ineens flesje aanbieden...
    Heel gek, hij deed het dan ineens wel...soms maar paar slokken...maar dat vond ikd an goed genoeg, volgende dag weer proberen...niet teveel pushen wnat anders gaat ie helemaal weigeren denk ik..

ik gaf 5 voedingen op die leeftijd...drinkt hij trouwens al uit ene beker (antilek of oefen) mss zou je es kunnen proberen of hij daaruit slokjes melk wilt...? mss vind ie de kv trouwens kouder wta lekkerder ;) kan je ook proberen

10. dirksmama

dirksmama VIP lid

29 aug 2007
    22.170
    34
    48
    mens
    Meestal in de wolken
    Je hebt helemaal geen kunstvoeding nodig om af te bouwen, aangezien je kind al goed vast voedsel eet. Gewoon meer eten geven (de eerste tijd natuurlijk wel altijd een borst voor de happen en daarna in elk geval nog een toetjesborst - de enzymen in jouw melk helpen je kind het eten te verteren en te verdragen).

Onzin trouwens om WATER te gaan geven als je borsten hebt. Moedermelk is isotoon, het vocht wordt veel beter opgenomen, het lest de dorst veel beter dan water.

Overigens, het is heel normaal dat kinderen als ze bijvoeding krijgen eerst wat vaker om borst vragen. Moedermelk bevat stoffen die helpen bij de vertering van vast voedsel dat natuurlijk lichaamsvreemd is, terwijl moedermelk lichaamseigen is.
    Dat gaat vanzelf weer over.
    Geef je kind wat tijd, hij is nog zo jong.

11. Line

Line Fanatiek lid

7 jan 2007
    2.694
    266
    83
    Rond deze leeftijd kreeg Eva ook nog 5 a 6 voedingen. Doordat ze steeds meer vast voedsel gaan eten in de komende maanden bouw je vanzelf het aantal voedingen af. Ter illustratie: Rond 9 maanden dronk Eva nog 3 bv-voedingen overdag.

KV smaakt anders dan bv. Het is niet vreemd dat je zoontje goed door heeft dat het anders is. Mijn advies is om het de tijd te geven en de kv-melk spelenderwijs aan te bieden. Biedt het aan in de kinderstoel of een wipstoel. Als je het geeft in de (borst)voedingshouding is de associatie naar jouw borst snel gelegd.

Deel Deze Pagina