Goedenavond, Sinds een paar dagen heb ik besloten te stoppen met borstvoeding. Een hele moeilijke keuze maar ik ben op. Sinds 6 weken kolf ik fulltime en moest om de dag mijn productie weer opkrikken. Dit brak mij op icm een peuter waardoor ik geen tijd had om te kolven>dus productie weer laag en daar ging ik weer enz enz Maar dan nu...sinds ik dit heb besloten heb ik ineens veel melk! ik kan er geen 3-4 uur tussen laten zonder harde plekken te hebben in mijn borst die pijnlijk zijn. De eerst dag kon ik er makkelijk 5-6 uur tussen laten. Ik kolfde dan ongeveer alleen 70 ml per borst puur de druk eraf. S'avonds (21:30)voor het slapen kolfde ik ze wel helemaal leeg (270ml) de nacht ging prima en s'ochtends had ik nog steeds nergens last van. Maar zoals hierboven beschreven heb ik nu heel veel melk. Ik heb geen idee hoe ik moet afbouwen. Op internet zie ik schema's voor live voeden maar ik kolfde wanneer er toevallig tijd was en heb dus geen vaste tijden. Kleine man krijgt nog steeds de melk die ik bij elkaar kolf aangevuld met kv. Ik hoop dat iemand mij tips kan geven. Alvast bedankt!
Het beste is om nu toch echt in een "schema" te gaan kolven en zo langzaam af te gaan bouwen (dus niet zozeer de druk eraf kolven als wel 1x per 4 uur, 2 dagen later 1x per 5 uur borsten kolven zolang ze stromen)
Ik heb gisteravond (21:45)goed leeg gekolfd en alle harde plekken weggemasseerd. Ik was even bezig maar heb pas vandaag om 1:30 hoeven kolven en had eigenlijk nog wel later gekund. Nu ga ik vanaf voor het slapen weer leegkolven in de hoop dat ik zo alleen s'ochtends en s'avonds hoef te kolven en dan steeds minder per keer. Mocht het echt niet gaan dan zal ik er een schema in moeten voeren.
Ik heb nu 2,5 dag geleden gekolfd maar blijf onder mijn rechter tepel een gevoelig bobbeltje houden. Moet ik wel kolven om dit weg te krijgen of gaat dit vanzelf weg? wil natuurlijk niet dat ik de productie weer op gang breng.
ik kreeg het niet weggemasseerd en heb die avond toch gekolfd. 70 ml en toen was het zo goed als weg. De pijn is nu ook weg en heb nog niet hoeven kolven gelukkig!