Dag, Mijn dochtertje is nu 12 dagen oud en ik geef haar borstvoeding. In principe gaat dat goed want heb genoeg melk en ze komt lekker aan. Alleen het aanhappen doet bij mij nog zo gigantisch pijn! Links neemt die pijn binnen een minuut wel af en daarna doet het voeden meestal geen pijn meer. Maar rechts duurt het echt een paar minuten voor de pijn afneemt, en die pijn gaat ook niet helemaal weg. Het doet zoveel zeer dat ik mijn kiezen keihard op elkaar moet zetten en met tranen in mijn ogen zit zodra ik haar heb aangelegd. Waar komt die pijn door en wat kan ik er aan doen? Ik lees overal dat t geen pijn mag doen maar het doet vanaf dag 1 al zo veel pijn.. Ik wil de borstvoeding echt heel graag volhouden en zou het vreselijk vinden als ik haar niet meer aan de borst kan voeden Maar op deze manier kijk ik telkens heel erg op tegen ht voeden.. Hoop dat je me verder kan helpen. Groetjes ghurabaa P.'s. Ik heb links een klein kloofje en rechts een grote.
Je pijn komt (bijna zeker) door verkeerde drinktechniek. Ik wil je graag helpen, maar het is echt veel fijner om hier iemand mee te laten kijken zodat het op korte termijn opgelost kan worden zonder aanrommelen. Home | NVL Borstvoeding – zeker over borstvoeding
Er is van de week een lactatiekundige bij me thuis geweest en zij heeft meegekeken. Ze zei dat het niet aan de drinktechniek van mijn dochter ligt, omdat ze dat gewoon goed doet. De pijn (die in het begin gewoon constant bleef) kwam vooral doordat ik haar met een te klein mondje aanlegde en omdat ik haar niet hoog genoeg legde waardoor ze als het waren aan mijn tepel hing. Nu doe ik dat dus beter, en daardoor doet het niet de hele voeding meer pijn. Alleen het aanhappen blijft dus wel heel erg zeer doen..
Wat je omschrijft bedoel ik met de drinktechniek: fijn dat inmiddels niet de hele voeding pijn doet. Om het aanhappen ook fijn te laten zijn: Wacht echt totdat haar mond wagenwijd open is en beweeg haar dan in een snelle beweging naar je borst (laat haar in je borst "duiken") waardoor ze direct een grote hap pakt.
De ene keer doet het minder pijn dan de andere keer, dus denk dat ze dan idd met een te klein mondje aanhapt.. Wat kan ik doen om de tepelkloof te laten genezen? Want het bloed niet, maar het blijft zo'n groot gat en het blijf gigantisch pijnlijk als ik het aanrAak..
Met name gezien het bij aanraking pijn doet zou ik mother mates gebruiken: deze plak je op je tepel en hierdoor gaat het genezen en irriteert stof van je BH niet.