Graag zou ik wat tips willen over hoe de fles te maken als je op een hotelkamer in het buitenland zit. Ik denk dat ik maar een thermosfles meeneem en die in de avond laat vullen met gekookt water en met een fles bronwater aanvul voor de juiste temperatuur zodra ik de fles ga geven. Wie heeft er een slimmere manier, of is mijn manier het handigste?!
Thermosfles lijkt mij het handigst, wellicht in combi met een waterkoker? Kan je ook onderweg makkelijk een fles maken, neem je gewoon de thermosfles mee.
De beste manier in een hotel verschilt niets van de beste manier thuis: Poeder oplossen in de helft van het water dat net van de kook is (dus als hotel geen faciliteiten heeft zelf waterkokertje meenemen) en dan aanvullen met de helft veilig koud water (veilig in Nederland is: vers koud leidingwater, in meeste andere landen: water uit net geopende fles flessenwater waar klein zuigfleslogo op staat). Om te steriliseren kun je een stoomsterilisator meenemen of je kunt bij plaatselijke apotheek tabletten voor koudwatersterilisatie kopen. Ook als je in Nederland flessen net steriliseert kun je het op vakantie in de wat warmere landen beter wel doen, baby's zijn erg gevoelig oor infecties.
Wij hebben voor dit soort situaties gewoon een flessenwarmer. Fles met bronwater en kan je zo opwarmen. Ik gebruik ook wel eens een thermosfles met kokend water maar blijft echt geen 8 uur warm
Ik heb gewoon gebeld naar het hotel of er een waterkoker op de kamer was, die was er niet. Heb gevraagd of ze er een konden neerzetten voor de flesvoeding en dat was geen probleem. Dus toen gewoon net als thuis; water koken, aanvullen met koud kraanwater en mengen met poeder. En je hebt direct ook heet genoeg water om de fles af te wassen.