dochter 11 weken heeft vandaag nauwelijks gedronken

Discussie in 'Borstvoeding' gestart door Eefie2, 12 nov 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Eefie2

Eefie2 Bekend lid

17 jul 2012
    804
    0
    0
    Misschien kan iemand mij even geruststellen.
    Mijn dochtertje is elf weken en krijgt bv op verzoek. Bij ons komt dat er op neer dat ze ongeveer 10 keer op de 24 uur komt voor een voeding. Als ze een keer een gekolfd flesje krijgt om te oefenen, drinkt ze maximaal 50 cc. Niet echt een grote drinker dus. Maar ze groeit keurig en dus zal ze wel genoeg krijgen.
    Nu heeft ze vandaag dus pas twee keer gedronken! 1keer vanmorgen om acht uur en de tweede keer om 1 uur vanmiddag. Normaal zou ik haar rond elf uur smorgens verwacht hebben. Ze werd wel wakker, maar toen ik haar aanlegde begon ze alleen te huilen. Ook lopend voeden, wat eigenlijk altijd werkt, hielp niet. Het huilen werd krijsen. Toen heb ik een flesje geprobeerd, maar ook dat hoefde ze niet.Uiteindelijk is ze zonder voeding weer in slaap gevallen.
    Rond 1 uur was ze dus wakker. Toen ik haar aanlegde begon ze in eerste instantie goed te drinken, maar na ongeveer 30 seconden stopte ze en begon weer te huilen. Hierna volgde een herhaling van vanmorgen. Ze slaapt nu, maar ik voel me er een beetje onzeker over. Vanmorgen is eigenlijk de enige keer geweest vandaag dat ze echt serieus gedronken heeft.
    Is er iemand die hier iets van herkent???

2. Ago

Ago Fanatiek lid

11 okt 2010
    1.470
    1
    38
    NL
    Hoi Eefie,

Het is denk ik wel duidelijk dat ze vandaag erg weinig gedronken heeft.
    Hoe staat het met haar plasluiers? Heeft ze die nog wel?
    En heb je haar bijvoorbeeld getemperatuurd?

Ik zou sowieso proberen om haar dadelijk een droomvoeding te geven, dus aanleggen terwijl ze nog half slaapt. Misschien drinkt ze dan wel even omdat ze dan wat rustiger is. Ik weet niet of ze 's nachts normaalgesproken voor een voeding komt, maar ik zou in jou situatie nu haar 's nachts sowieso even wekken omdat ze overdag nauwelijks gedronken heeft.

Wat ze uit de fles drinkt wil overigens niet zoveel zeggen. Ons zoontje drinkt uit de fles ook maar heel weinig, veel minder dan aan de borst.

Belangrijkste is nu dat je haar plasluiers in de gaten houdt. Als je een droge luier tegenkomt zou ik de huisartsenpost nog bellen, al is het maar om te overleggen. Dat geldt overigens ook als je de indruk hebt dat je kindje pijn heeft of als ze verhoging heeft. Zij kunnen wel beoordelen of het nodig is dat je langskomt met je kindje. Ze is nog maar klein!

3. Eefie2

Eefie2 Bekend lid

17 jul 2012
    804
    0
    0
    Hoi ago, bedankt voor je reactie. Ik had haar net voor jouw post al slapend aangelegd in de hoop dat ze dan wel dronk. En inderdaad, 1 borst heeft ze heel aardig leeggedronken. Toen werd ze wakker.... toen ik haar verschoonde was de luier inderdaad 'droog' . Er zat natuurlijk wel wat in maar zeker niet de lekkere 'plof' die ik normaal hoor. En dat was de luier van vier uur vanmiddag.....
    Ze is wel alert en lacht. Had haar al getempt vanmiddag maar dat was gewoon 37.1. Nu voelt ze ook niet warm en maakt geen zieke indruk
    Snachts komt ze trouwens altijd nog tussen de 1 en 3 keer normaal gesproken. ..

4. Aislyn

Aislyn Fanatiek lid

16 feb 2011
    2.448
    1
    38
    Dordrecht
    Zou ze last van de oortjes kunnen hebben of ergens anders pijn? Heeft ze koorts? Spruw?

Als ze ineens zo weinig drinkt dan zal dat toch een oorzaak hebben lijkt me.

5. Eefie2

Eefie2 Bekend lid

17 jul 2012
    804
    0
    0
    Koorts heeft ze dus niet, pijn aan haar oortjes lijkt het ook niet op.
    Spruw, tja. Toen ze twee weken was had ze spruw, tenminste dat zei de ha. Na twee weken nystatine was de witte tong nog net zo wit als daarvoor. De andere huisarts waar ik toen was zei dat het wel meeviel en dat ik kon stoppen. Pp het consultatiebureau twijfelde ze ook of het niet gewoon melkaanslag is.Sindsdien is haar tong niet veranderd en het klakkend drinken doet ze ook nog altijd....

Deel Deze Pagina