Koemelkallergie? en borstvoeding?

Discussie in 'Borstvoeding' gestart door Rrianne, 29 apr 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Rrianne

Rrianne Fanatiek lid

5 nov 2010
    2.614
    0
    36
    Al enige tijd vermoed ik dat onze zoon van 11 week op koemelk reageert. Een week na de geboorte ben ik gestopt met het grotendeel van melkproducten, ik geef BV.
    Echter twijfelde ik wel of dit het echt was, hij bleef wat vage klachten houden, veel krampen, reflux achtige klachten, scheetjes waar die echt last van had, lichte uitslag in het gezicht en vooral 's nachts onwijs onrustig. Cinababy leek weinig te doen en ook de probiotica zorgde niet voor minder krampen.

Twee week geleden at ik op een verjaardag een stukje kwarktaart en 4,5 uur later was het brullen. Hele nacht zijn we met hem in de weer geweest. Ik dacht; wil het nu echt uitsluiten en ben met alle melkproducten gestopt, dus ook die ergens in verwerkt zijn, denk aan koekjes, chocola etc. Hij leek na een dag of drie echt een stuk rustiger, scheetjes verminderde aanzienlijk en ook 's nachts gaat hij steeds beter slapen. Maarja... tegelijkertijd denk ik ook; dit kan natuurlijk ook komen doordat hij gewoon ouder wordt.

Afgelopen week voorzichtig zo nu en dan wat uit geprobeerd zoals gewone boter, hagelslag, een half plakje kaas en pannekoeken met soja-melk. Dit ging allemaal goed.

Echter at ik gister een vega kaasburger en na de eerste voeding had ik gelijk het idee dat het hem niet lekker zat. Hij huilde na de voeding en begon te overstrekken. Na een 20 min. was het heftigste over. Laatste voeding voor de nacht ging precies zo. Daarna wel lekker in slaap gevallen tot 02.30, gevoed daarna niet gehuild, maar de onrust begon. Veel scheetjes (die hem ook echt zeer deden), kreunen en door zijn bedje kronkelen. Na de ochtendvoeding was het even helemaal mis, hij heeft een half uur flink gehuild (lees gekrijst).
    Vond het toen genoeg en heb hem een zetpilletje van 60 gram gegeven en daar was ons blije mannetje weer!

Nu denk ik dit kan toch geen toeval zijn? Maar toch blijf ik wat twijfelen. De klachten zijn niet dramatisch, in de zin van veel huilen. Maar dit kan natuurlijk goed komen doordat ik de melkproducten van het begin af aan flink beperkt heb.

En nog geen onbelangrijk detail; onze oudste zoon heeft ook KMA gehad en ben drm vanaf het begin af aan al 'bang' dat D. hier ook last van heeft. Ergens ben ik er van overtuigd en ergens vraag ik me af; zit het niet tussen mijn oren?
    Daarom mijn verhaal even hier om te horen hoe jullie er over denken?

En mensen met ervaring met borstvoeding en KMA hoe zag jullie dieet eruit (mijn oudste kreeg Pepti)? Aten jullie geen enkel product waar koemelk in zat of meden jullie alleen grote hoeveelheden?

2. Patrijs1981

Patrijs1981 Fanatiek lid

22 dec 2011
    2.011
    1
    36
    Draagdoekconsulent
    Woerden
    Ik vermeed alleen grote hoeveelheden. Keek niet alle pakjes na, maar at geen kaas of andere zuivelproducten. Dit werkte bi ons goed genoeg.

Lastig he en zo zielig voor die kleintjes! Succes
    Wij hebben trouwens bioresonantie gedaan, maar ik weet niet of je daarin gelooft. Na een aantal behandelingen ( ik geloof 4) was ze er vanaf en kon ik alles weer eten.

3. Eefie2

Eefie2 Bekend lid

17 jul 2012
    804
    0
    0
    Eens naar een elektroacupuncturist gaan om door te meten?

4. Rrianne

Rrianne Fanatiek lid

5 nov 2010
    2.614
    0
    36
    Bedankt voor de tips. Ik ken het van horen en zeggen, maar weet het fijne er niet van. Zal me er eens in verdiepen.

5. dirksmama

dirksmama VIP lid

29 aug 2007
    22.170
    34
    48
    mens
    Meestal in de wolken
    Nou afgaand op wat je schrijft lijkt het me wel duidelijk dat je kind reageert op de koemelk in je eetpatroon.

Vaak is het voldoende om alle zichtbare zuivel (dus melk, yoghurt, kaas) weg te laten.

Wij zijn ook bij bioresonantie geweest, maar dat was grote bullshit en zonde van het geld.

Deel Deze Pagina