Borstvoeding bij tweelingen

Discussion in 'Stel je vraag aan de lactatiekundige' started by Pippie1976, Mar 13, 2009.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Pippie1976

Pippie1976 Bekend lid

Nov 8, 2008
    798
    0
    0
    Zuid-Holland
    Hallo,

Ik ben zwanger van tweeling en zou graag straks borstvoeding willen gaan geven. Weet jij of er speciale informatiebijeenkomsten voor borstvoeding bij tweelingen zijn of kan ik naar een 'gewone' informatiebijeenkomst gaan? En is zo'n informatiebijeenkomst nuttig of kan ik beter nu al een keer een afspraak maken met een lactatiekundige om mijn persoonlijke situatie door te spreken?

Alvast bedankt voor je antwoord!

Groetjes,
    Margit

2. Ilse

Ilse Lactatiekundige

Apr 2, 2008
    1,552
    0
    0
    Lactatiekundige IBCLC
    Almere
    Hallo,

Allereerst gefeliciteerd met je tweelingzwangerschap.

Het is zeker zinvol om naar een voorlichting te gaan. Dat kan een algemene zijn maar het kan zeker voordeel hebben om die info bij een LK te halen. Zo weet je de basis (die verschiltniet voor 1 of 2 kinderen) Zij kan je wel specifiek aanvullingen geven waarop te letten met 2 kindjes.
    Daarover zijn zeker specefieke dingen te zeggen. Je mag de vragen ook hier stellen t.z.t.

Het is wel handig als je een Lk in de buurt hebt zodat je ook na de bevalling een lage drempel hebt om aan de bel te trekken als het even niet lekker loopt. Belangrijk is om gewoon te starten en ieder kindje afzonderlijk aan de borst te leren kennen. Dat samen voeden (zoals op veel plaatjes) komt later wel en moet zeker geen streven voor in de kraamweek zijn.

Succes met je zwangerschap

Ilse

Share This Page