Afbouwen naar alleen ochtend en avond

Discussie in 'Borstvoeding' gestart door sneakers, 27 sep 2016.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. sneakers

sneakers Actief lid

5 okt 2015
    116
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hai.
    Ik zoek wat tips. Ik geef 6 maanden volledige bv. Ik kolf nu nog maar 2 x pdag op werk. Ik werk 3 dagen. Mijn baby eet nog niet echt veel zoals fruit en groente...een paar happen maar heeft erna echt nog honger in melk. Nu wil ik echt graag afbouwem naar alleen ochtend en avond door dat ik echt bijna op ondergewicht zit. Ben zelf al slank em nu door dr bv veel afgevallen. Hebben mensen ervaring dat dit al kan bij 6 maanden? En hoe leer ik mijn baby in snel tempo eten? Ik zie volledig bv 2 maanden echt niet meer zitten.

2. Zoe123

Zoe123 VIP lid

9 feb 2013
    11.809
    5.945
    113
    Vrouw
    Als je echt die 2 voedingen wil blijven doen, en het een kans geven dat het lukt op deze termijn, is er maar 1 manier: langzaam aan.
    Als je snel afbouwt is de kans dat de boel instort helaas heel erg groot.

Je kindje sneller meer bijvoeding laten eten, dat zal ook lastig worden. Ze doen, en mogen dat ook, op hun eigen tempo.

Wellicht niet wat je wil horen...
    Vervelend dat je bijna ondergewicht hebt!🙁

3. sneakers

sneakers Actief lid

5 okt 2015
    116
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ja ik weet het...eigen tempo. Ik zal dan toch de fles moeten gaan geven met kv. Wilde lang zelf voeden maar ik ben echt te dun. 49 kg is niks meer. En afbouwen op rustige manier...elke week 1 laten vallen gwnoeg?

4. woozl

woozl Actief lid

7 jul 2015
    341
    1
    18
    NULL
    NULL
    Ik ben gaan afbouwen toen ik weer ben gaan werken. Mijn dochtertje is nu vijf maanden en sinds deze week geef ik alleen in de ochtend en avond bv. Ik ben eerst overdag twee voedingen gaan afbouwen, elke 1/2 weken er een af (tijdens verlof).

Toen ik ging werken (bij 4,5 maand) gaf ik nog/ kolfde ik ochtend, eind van middag, eind van avond en nacht. Na drie weken ging de voeding aan het einde van de middag eraf. Sinds 1,5 week slaapt ze door en is de nachtvoeding er natuurlijk afgegaan. Ik ben benieuwd hoe het blijft gaan. Ik heb hiervoor gekozen omdat het kolven niet meer ging. Hoop hiermee door te gaan totdat ze zelf aangeeft dat het genoeg is geweest.

5. Roty

Roty Actief lid

22 apr 2015
    449
    74
    28
    Wat lastig dat je op ondergewicht zit. Ben je toevallig ook al bij een dietiste geweest voor voedingsadviezen? Volle kwark, roomboter, volle melkproducten, avocado, havermout ed. Waarschijnlijk weet je dit al wel hoor. Als je wel langer door wil gaan met bv, maar niet verder af wil vallen. Is drinkvoeding misschien ook wat voor je.( Astronautenvoedsel)

Inderdaad langzaam afbouwen, beter voor je behoud op lange termijn, maar de kans op borstonsteking is dan ook kleiner. Hoe precies afbouwen, dat kan ik je helaas niet vertellen.

Deel Deze Pagina