Honger met Nutrilon hypoallergeen

Discussie in 'Flesvoeding' gestart door Donna78, 28 apr 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Donna78

Donna78 Lid

12 sep 2008
    33
    0
    0
    Ik geef mijn zoontje BV in combinatie met Nutrilon hypoallergeen. Nu merk ik dat hij van de Nutrilon niet verzadigd raakt. Hij kan met alleen BV de nacht doorslapen, met Nutrilon lukt dat niet. Nu las ik ergens dat hypoallergene voeding sneller verteert. Iemand hier ervaring mee?

2. Jippie

Jippie VIP lid

3 feb 2007
    11.784
    776
    113
    Wij hebben dezelfde ervaring. We zijn met Nutrilon Hypoallergeen begonnen toen de borstvoeding niet lukte en daarmee had onze meid ontzettend snel weer honger. Er zaten maar 2-3 uren tussen de voedingen. Wij zijn overgestapt op de Extra Care voeding van het Kruidvat en dat verzadigde veel beter. Er zaten meteen 4 uren tussen de voedingen en tussendoor was ze veel meer tevreden.

3. Hanneke

Hanneke VIP lid

18 jun 2007
    14.894
    275
    83
    Onze roze wolk!
    Hier eigenlijk nooit verschil gemerkt of ze nu een flesje gekolfde borstvoeding, een flesje kunstvoeding (Nutrilon HA1/Nutrilon HA2) of live aan de borst een voeding gehad hadden. Maar dat was dus wel altijd gewoon om de 2.5-3 uur, en ook snachts ;)!

Overigens is het voor zover ik weet dat ha kunstvoeding lichter verteerbaar is dan normale kunstvoeding en niet lichter dan borstvoeding ;)!

Misschien helpt het als je de kleine wat meer kv in het flesje geeft? Of gewoon voortaan savonds de borst geven aangezien hij daar langer op slaapt?

4. Juffie1984

Juffie1984 VIP lid

16 nov 2007
    10.986
    116
    63
    ik geef een combinatie bv (2 x per dag) en nutrilon standaard (3 x per dag). hier is het juist andersom.. met bv slaapt hij niet door en met flesvoeding wel.

Deel Deze Pagina