Mijn kindje wou in de eerste week niet meer aan de borst en met kolven kwam er niet genoeg uit. Op advies over gegaan op flesvoeding. Net stond ik met Sem onder douche en hij lag in mijn armen. Opeens begon hij te zoeken en pakte mijn tepel en te zuigen. Eigenlijk vond ik het heel fijn. Ik was erg teleurgesteld toen bv niet lukte. Maar ineens dacht ik.. kan/mag dit wel? En heb hem losgemaakt. Wat kan ik hier (niet) mee doen. Is het verwarrend voor hem om af en toe (voor troost) mijn borst te pakken?
Nee hoor, borstvoeding is zoveel meer dan een manier om melk in een kindje te krijgen! Juist voor binding, troost, fijn samenzijn heel geschikt. Je kindje mag gewoon aanhappen, zuigen. Er is verschil tussen voedend zuigen en niet-voedend zuigen. Dat is zuigen om tot rust te komen, voor troost. Het kan zijn dat je kindje melk stimuleert. Dat is dan mooi meegenomen Let er op dat het geen zeer doet, dan opnieuw laten aanhappen. Verder geen probleem, geniet zolang het voor jullie beiden goed voelt!