geen dutje meer doen?

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door Zara75, 16 okt 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Zara75

Zara75 VIP lid

10 jul 2007
    12.033
    6.135
    113
    Happyland
    Mijn dochter wordt deze week 18 maanden en sinds een dikke week rommelt ze met haar middagdutje. (Ze doet / deed nog een dutje overdag)
    Het is nu al de 3e keer dat ze niet wil slapen. En ik merk ook dat ze opeens aan het tijdrekken is; waar ze voorheen zonder probleem haar bedje inging roept ze nu meteen neeee en komt dat opeens met boekjes aan zetten om maar niet naar bed te hoeven.
    Merk duidelijk dat ze een sprongetje heeft gemaakt.
    Ik vroeg me dus af; zou het een fase zijn of zit de kans er dik in dat ze besluit haar middagdutje te laten vervallen?
    1,5 lijkt me nog zo jong en ik vond de rust 's middags wel prettig!! 😆

2. tuc

tuc Niet meer actief

O ja vroeg idd. Het kan makkelijk een fase zijn, wat ik zou doen om het rustmoment te houden is haar met boekjes in bed leggen. Ons zoontje heeft ook altijd boekjes in zn bed. Tussen de middag en s avonds leest hij wat en valt dan in slaap. En ook al valt je dochter (tijdelijk) tussen de middag niet in slaap dan hebben jullie beiden wel het rust moment. Als het een fase is blijft ze nl wel de gewenning houden van naar bed gaan en zal ze later wel weer slapen

3. Maartt

Maartt Fanatiek lid

30 mrt 2011
    4.843
    725
    113
    Bij ons was het echt een fase, precies met deze leeftijd. Ik bleef haar gewoon naar bed brengen omdat ze wel moe was. De ene keer speelde ze, de andere keer lag ze te dommelen, soms viel ze wel in slaap maar na een half uur of een uur en soms haalde ik haar er na een uur proberen uit waarna ze om rond 16 in slaap viel..

Uiteindelijk ging ze 4 maanden later weer gewoon slapen tot 4 weken geleden.

4. Zara75

Zara75 VIP lid

10 jul 2007
    12.033
    6.135
    113
    Happyland
    Thanks voor de reacties! Ik hoop inderdaad op een fase, alhoewel het wel meer vrijheid biedt als je niet meer met slaapjes te maken hebt.Dubbel gevoel dus, nu keek ik regelmatig ' s middags een serie, lui als ik ben. 😂
    Ik zal haar dan met een boekje in bed leggen, kijken hoe het gaat.
    Moet zeggen dat het ochtendslaapje er ook best vroeg afging; rond 9 maanden heeft ze precies zo liggen rommelen, heeft 6 weken geduurd voor ze definitief naar 1 slaapje over was.

5. gusto

gusto Niet meer actief

Ja, ook hier was dit een (steeds terugkomende) fase. Duurde een paar weken, daarna sliep ze ineens weer vrij lang 's middags, soms wel 3 uur. Sinds die leeftijd gaat het zo. Dochter is nu net 2 en nu slaapt ze de ene dag wel, de andere dag niet. Soms een week elke dag wel, en weer een tijdje helemaal niet.

Ik leg haar wel altijd in bed tussen de middag, soms gaat ze slapen. Als ze ma een uur nog ligt te kletsen haal ik haar eruit.

6. Miracle79

Miracle79 Bekend lid

11 jul 2012
    781
    251
    63
    Mijn dochter is nu 20 maanden en wil sinds 2 dagen ook niet meer slapen overdag. Leg haar wel gewoon in bed maar na een uur gaat ze gillen omdat ze het zat is. Ze doet het verder gewoon goed maar inderdaad wat je zegt, dat momentje voor jezelf is ook wel fijn :p Goeie tip om haar gewoon met een boekje op bed te leggen, dan rust ze wellicht wel een beetje uit.

7. sydneys

sydneys Niet meer actief

Hier net hetzelfde gehad, ook rond de 18 maanden en het was gelukkig een fase :)
    Wel ben ik sinds toen heel gemakkelijk geworden, wil ik eens een hele dag weg doen we dat ook, hij kan wel eens zonder. Is wel nog maar een keer of 3 gebeurd dat we dat hebben gedaan. :)

8. Miepske1980

Miepske1980 Fanatiek lid

29 jul 2013
    2.180
    2
    0
    Zorg
    Tilburg
    Bij mijn oudste was het geen fase... bij 16 mnd ongeveer ging ze moeilijk doen bij de middagdutjes en bij 18 maanden was het klaar: geen dutjes meer. We hebben toen wel pogingen gewaagd, ook in de hoop dat het een fase was, maar helaas

9. toch3

toch3 VIP lid

28 dec 2013
    18.345
    17.256
    113
    bij de oudste 2 was het ook geen fase en stopte allebei rond de 18maanden met het dutje (of ze lagen savonds tot heel laat te keten)

10. Roosje83

Roosje83 Fanatiek lid

4 jun 2012
    2.195
    11
    38
    NULL
    NULL
    Hier was het middagslaapje er toen al af. Met 14/15 maand zijn we gaan inkorten tot max 1 uur, omdat anders de avond/nacht drama was, vanaf 16/17 maand bleef ze steeds vaker wakker/ ging spelen op bed en uiteindelijk ging ze niet meer naar bed.
    Op een drukke dag wil ze wel eens een middagdutje doen op de bank, maar meestal blijft ze wakker.
    Ze heeft nooit veel slaap nodig gehad, al voor ze 6 maand was zat ze op 1 slaapje ;)

11. Annabel274

Annabel274 Fanatiek lid

19 jul 2012
    2.370
    109
    63
    is hier een fase geweest!
    ik heb haar elke dag in bed gelegd en haar laten liggen tot ze echt moord en brand schreeuwde. van de een op de andere dag was het over, en mu slaapt ze vaak weer gewoon 2.5 of 3 uur!

12. Kitty07

Kitty07 Fanatiek lid

5 jan 2011
    2.297
    25
    48
    Financieel administratief medewerker
    Ergens in Limburg
    Mijn kinderen hebben die fase ook wel gehad hoor maar slapen nu ook gewoon weer in de middag.
    Denk eerder de eerste symptomen van de peuterpuberteit? :)

13. sunshineS1976

sunshineS1976 Niet meer actief

Ik heb dat nu ook; dagje weg want je hebt vaker zonder slaapje gedaan. Maar helaas is ze nou net die dagen dus NIET te genieten...
    Alsof ze t erom doen!

Ik heb mn rust hard nodig dus hoop niet dat het slaapje verdwijnt. Er valt niet echt een pijl op te trekken. Ze is/oogt heel moe, maar toch vertikt ze het om te slapen. Het andere moment valt het reuze mee, maar slaapt ze 3 uur aan 1 stuk. Typisch.
    Hoewel ik het nog niet hoop, zou het 't wel zoveel makkelijker maken als ze er geen behoefte meer aan had. Nu steeds pas dingen kunnen afspreken om drie uur / half 4 als ze uit bed is en vervolgens om half 6 weer thuis te moeten zijn om ervoor te zorgen dat het eten om 6u op tafel staat...

14. Zara75

Zara75 VIP lid

10 jul 2007
    12.033
    6.135
    113
    Happyland
    Nou, het ging een paar weken goed en sinds 3 dagen wil ze opeens weer niet meer slapen.
    Aan hwt eind van de dag is ze natuurlijk hartstikke moe en gaat ze vroeg naar bed. 1900u, terwijl dit al een poosje 1930-2000u was.
    Vannacht lag ze te spoken, om 3u wakker en mij continu roepen. Heb haar melk gegeven en weer snel naar bed, ze vond het nl erg gezellig allemaal.Het heeft toen nog een minuut of 20 geduurd voordat ze ging slapen, jengelen en roepen.
    ik ben dit nachtelijke gespook niet gewend en vraag me af of dit samenhangt met het niet overdag willen slapen en bij de leeftijd hoort?

Deel Deze Pagina