Afbouwen nutrilon omneo comfort 2?

Discussie in 'Flesvoeding' gestart door Anzza, 4 jan 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Anzza

Anzza Fanatiek lid

23 jun 2012
    2.345
    0
    36
    drenthe
    Hallo,

Zijn hier mama's die ervaring hebben met het afbouwen van nutrilon omneo comfort?
    Of kun je het gewoon beter blijven geven tot ze helemaal van de flesvoeding af zijn? Ik ben het tijdens mijn laatste afspraak bij het CB vergeten te vragen ;)

Alvast bedankt!

2. 01Patricia

01Patricia Actief lid

16 jun 2012
    463
    1
    16
    Ben ik ook benieuwd naar!

3. puzzelstukje

puzzelstukje VIP lid

13 mei 2010
    11.413
    2.718
    113
    Ze zeiden tegen mij toen dat je eigenlijk twee pakken door elkaar moet mengen. Dus als je bijvoorbeeld over wilt naar standaard dat je die mengt met omneo.

Ik geef ook omneo, nu nog nummer 1, maar mag ik vragen waarom je er vanaf wilt?

4. dirksmama

dirksmama VIP lid

29 aug 2007
    22.170
    34
    48
    mens
    Meestal in de wolken
    Gewoon pak standaard kopen en fles geven. Blijkt dat nog niet te bevallen, dan ga je eerst mengen. Over 3 weken mag je kind, als er geen sprake is van allergie, als zuivel ook gewone koemelk drinken. Nu mag ze al yoghurt en kwark. Je kunt dus ook gewoon richting gewone zuivel afbouwen als dat gemakkelijker is.

5. nicole18

nicole18 Fanatiek lid

20 nov 2013
    4.614
    1.155
    113
    precies zoals dirksmama t zegt, gewoon kopen en proberen maar...
    werkt het niet merk je het snel genoeg:) en ga je mengen.
    hier deed ik altijd bij de 1e fles 1 schepje nieuwe voeding erbij, ging dat goed dan volgende fles 2 schepjes nieuwe voeding en zo opbouwen.
    maak wel eerst je oude voeding op, want zou beetje zonde zijn als je anders gaat weggooien...

6. Anzza

Anzza Fanatiek lid

23 jun 2012
    2.345
    0
    36
    drenthe
    Ze kreeg het trouwens echt omdat ze keiharde ontlasting had. Op een gegeven moment gaat de fles er natuurlijk een keer af, dus ik vroeg me af of het handig is daarvoor al af te bouwen of gewoon tot aan het eind volledig deze voeding.
    Haha, duidelijk? :D

Ik ben inderdaad wel bekend met de wijze van afbouwen.

Zuivel heb ik nu al een paar keer geprobeerd, maar ik heb het idee dat ze het nog niet zo goed kan hebben? Ze spuugt meer, na zelfs maar een paar hapjes..

7. Anzza

Anzza Fanatiek lid

23 jun 2012
    2.345
    0
    36
    drenthe
    Het is dus niet dat ik er vanaf wil, maar meer de vraag of het verstandig is haar al te laten ontwennen. Ze doet het er verder super goed op!

Deel Deze Pagina