Nog 6 weken en dan zit mijn kolfrecht er op.... Ik kolf nu nog 2x per dag, om 11 uur en om 3 uur. Mila heeft zelf deze tijden al een beetje verlegd naar 12 uur en 16.00 a 16.30 uur Over 6 weken mag ik dus niet meer kolven, de kolfkamer wordt weer gewoon een kantoor. Ergens anders kolven is geen optie (tja WC...maar dat ga ik dus echt niet doen) Ik wil graag wel BV blijven geven, maar hoe ga ik dat nou doen? Bouw ik deze 2 voedingen af? En ga dan wat anders geven (maar ze eet nog geen brood, wel goed fruit en groente) of toch maar KV? En hoe bouw ik dan af? Op vrije dagen lust ze ook nog wel eens troostborst of een inslaapborst...(dan geef ik dus eigenlijk meer voedingen overdag dan ik op mijn werk zal kolven) Kan ik die dan ook niet meer geven op mijn vrije dagen? En kan mijn productie dit wel aan? 's avonds krijgt ze zo'n 2 a 3 voedingen en 's ochtends 1 (en soms 's nachts ook nog een keer, de laatste tijd wat vaker) Of zal het heeeeeeel misschien toch mogelijk zijn op vrije dagen op verzoek te voeden en op werkdagen helemaal niet te kolven.... Getsie vind het helemaal niet leuk.....
Ik begrijp heel goed hoe je je voelt zo zat ik ook twee maanden geleden. Heb alleen niet echt tips voor je ik had namelijk exact het zelfde hier werdt de kolfruimte ook weer kantoor... Uiteindelijk besloten dan toch maar op de wc te kolven...Niet ideaal maar goed.... Heel veel succes met deze moeilijke stap en hopelijk zijn er mama's die je kunnen helpen!
Je kan nu beginnen met het afbouwen van het kolven naar 1 x per dag, bijvoorbeeld tussen de middag. Jou schema is dan niet meer gelijk als dat van haar, maar je voed nu bijna 7 maanden, je productie is nu redelijk stabiel. Als je melk in de vriezer hebt liggen kun je die voorraad gebruiken om mee te geven naar de oppas. Ik had geen melk meer in de vriezer toen, en ben toen 's avonds na de laatste voeding gaan na kolven ( 2 uurtjes later) en 's ochtens voordat ik ging werken, zodat hij wel bv mee kon krijgen naar de kdv. Op de dagen dat ik vrij ben voed ik op verzoek ( dezijne of demijne ) maar meestal nu nog maar twee keer per dag. Als je niet genoeg bv hebt om mee te geven kan je kv doen, en dan als je thuis bent bv. Ik kan me heel goed voorstellen hoe je je voelt. Ik ben nu pas twee weken geleden gestopt met kolven, en dat gaf me al het gevoel dat ik stopte met de bv, maar dat gevoel is nu weg, ik geef nog steeds min 2 x per dag bv. Als je nou toch niet wilt stoppen met kolven zou je 1 x per dag kunnen blijven kolven en dan inderdaad op het tiolet, of in de auto ( ja je wordt er creatief van) , en dan in je pauze. succes!
2 maanden terug at onze uk nog amper wat en dronk wel 10x per dag bv het liefst. Nu eet ze heel goed en weigert overdag de borst. Dat gaat al een paar weken zo (vanaf 7/7.5mnd) Liep ik kortgeleden dus nog met volle borsten rond en zoogcompressen, nu is het helemaal anders! Het kan dus maar zo veranderen hoor! Dat was even een opmerking terzijde... het is geod na te denken hoe het moet over 6 weken, maar houd in je hoofd dat het gewoon ook kan veranderen rond deze leeftijd. Succes!
bedankt meiden voor jullie reacties! Ik ga proberen langzaam over te gaan naar 1x kolven en dan straks naar 0x. En anders idd maar even in de auto ofzo. Gelukkig hebben we in juni ook weer vakantie van 3 weken, dus misschien kan ik het zo toch nog even uitzingen. Maar pfff nooit gedacht dat dit zo lastig zou zijn (en dat terwijl ik eigenlijk een hekel heb aan kolven)