Nou vandaag gestart met het afbouwen van Otrivin. Sinds zwangerschap continue verstopte neus. Echt potdicht. Allergietest e.d. gedaan, kwam niets uit. Naar KNO; geen poliepen. Conclusie KNO; zwangerschapsrhinitus. Fijn al vanaf 9 weken en ben nu 26 weken. Nog even te gaan. Maar sindsdien al van alles geprobeerd om neus open te krijgen. Toch maar aan de otrivin gegaan maar daar zit ik nu al een behoorlijke tijd aan. Kan echt niet zonder. Nu Nasonex gekregen van KNO. Vandaag mee begonnen. Doe het in combi met dr. Vogel met menthol maar zonder xylo. Tenzij het snachts niet te doen is maar dat is afwachten. Hoop zo dat het snel werkt!!! Ik wil echt van die troep af. Nasonex is ook troep maar niet verslavend dus dat wordt mKkelijker afbouwen. En die mag je maar 2x op een dag. Otrivin gebruikte ik wel 6x op een dag.
Ja meid, ik weet het. Ik gebruik al jaaaaren otrivin! En van de gyn. mag ik doorgaan zolang ik het nu alleen maar gebruik voor het slapen gaan. Ik probeer eerst altijd na een verkoudheid overdag niet meer te gebruiken omdat ik het dan minder nodig heb. En daarna in de nacht. Maar dat lukt me dus niet. Ook ik heb alles al ondergaan tot operaties aan toe. Ik weet helaas geen oplossing voor je! Sterkte!
Meis, Kijk alsjeblieft uit met Otrivin. Het werkt idd. verslavend, dus dat kan ook een reden zijn dat je neusslijmvlies weer opzwelt. Otrivin wordt écht afgeraden tijdens de zwangerschap, mn omdat het de doorbloeding van de placenta beïnvloed. Ik zou zeggen: stop direct! (En nee, ik heb geen makkelijk praten want zit in hetzelfde schuitje, echter ik ben wel acuut gestopt toen ik wist dat ik zwanger was!) Je kan het!!!
Ja dat het niet goed is dat is mij bekend. Voor de zwangerschap stoppen was geen optie want toen gebruikte ik het nog niet en had nergens last van. Nog nooit gehad, ook niet bij vorige zwangerschap. Maar ik krijg het echt zwaar benauwd (zoals jullie dat ook zullen kennen idd) en dan is het (voor mij) geen optie om zo de dagen/nachten door te komen. Heb het natuurlijk eerste instantie gekregen van huisarts met de mededeling niet langer dan een week gebruiken. Maar na die week dacht ik zelf: ik doe nog 1 week en dan stop ik echt. Ja pech! Dat gaat niet. Toen allemaal andere middelen gekregen, neus gespoeld, nou noem maar op. Echt alles geprobeerd! Maar goed wil er dus ook echt vanaf en daarom dus nu de nasonex. Maar ook dat schijnt echt troep te zijn. Bij otrivin staat nog dat een zwangere het mag hebben voor een week maar hierbij wordt het echt afgeraden tenzij door arts is voorgeschreven. Het schijnt wel even te duren voordat het werkt dus moet echt ff doorbijten zal best zwaar zijn. Ik weet wel wat er in mijn bevallingskoffer meegaat; otrivin. KNO zegt dat de zwelling van de neusslijmvliezen pas ná de bevalling gaat afnemen. Als ik dit allemaal van te voren had geweten... pff wat een troep.
Ik ben ook jaren verslaafd geweest aan otrivin. Kon echt niet zonder. Rotspul. Heb destijds (6 jaar geleden) ook een andere neusspray gekregen van de ha (weet niet meer precies welke, en was hier in Canada), en heb het daarmee weten af te bouwen. Wat ik ook heb gedaan: van die neusstrips, dat hielp ook met afbouwen. Helaas kan ik daar nu nog niet echt zonder, vooral als mijn rechterneusgat dominant is krijg ik het anders echt benauwd met slapen...en die krengen zijn zo duur! Maar goed, het is maar een stukkie plakband op je neus, geen chemische troep in je lichaam . Misschien nog een tip om te helpen met afbouwen? Ik moet trouwens nog steeds erg uitkijken met otrivin, mag het nu wel van de dokter als ik heel erg verkouden ben, maar echt maar voor een week. Daar hou ik me dus ook maar aan. Succes!
Nasonex bereikt na een week zijn optimale werking. Mij is gezegd om dus die week nog de andere neusspray te gebruiken en na deze week af te bouwen. Mijn ervaring is dat je zelf wel merkt wanneer de nasonex begint te werken want dan blijft je neus langer open en heb je de andere neusspray helemaal niet nodig.
Oh weet je toevallig hoe die neusstrips heten? Daar ga ik voor kijken dan. Beter dat dan troep in je lichaam toch. Als ik ooit ben afgekickt van dat rotspul dan voor mij nooit meer. Zou veels te bang zijn om weer in zelfde schuitje te komen. Ben ook blij dat ik dit niet bij eerste zwangerschap had dat had me misschien zelfs van tweede weerhouden. Vind het vreselijk geen lucht te krijgen en nu op momeng van typen zit die weer potdicht!
Steeds een lagere dosis, dus niet gelijk stoppen. Koop een Otrivin voor baby's. Bouw dan zo af dat je de Otrivin baby alleen nog maar 's nachts gebruikt. Voor overdag kun je dan een zoutoplossing nemen. Succes!
Nasonex mag je niet gebruiken tijdens de zwangerschap. Weet niet of je dat al wist. Ik kreeg twee keer wat anders voorgeschreven alleen heb ik een graspollenallergie. Sterkte me afbouwen, lijkt me erg zwaar.
Ik ben 8 jr verslaafd geweest aan otrivin. De dag dat ik zwanger teste heb ik alles zo de deur uit gegooid. En ja het was zwaar en de dokter wou me nasonex geven totdat ik las dat dat ook sterk wordt afgeraden. Ik had zoiets van.. Liever wat kortere nachten dan het risico voor me kindje lopen. Ik heb ook nog eens astma dus het is zeker zwaar maar je kickt na een tijd echt wel af. Bij mij duurde het misschien 2 wk en toen sliep ik weer normaal.
Je mag Nasonex op voorschrift wel hebben staat in de bijsluiter. Tsja goed is het niet maar otrivin is ook niet goed + het feit dat je neus naar de knoppen gaat. Dan gebruik ik liever 2 weekjes nasonex dan 1 jaar otrivin. Dat het voor de kleine niet goed is, is mij bekend. Dat is de reden dat ik er alles aan wil doen. Maar dat is makkelijker gezegd dan gedaan met een verslaving vind ik altijd. Ik doe mijn best gebruik het minimaal als het niet nodig is natuurlijk, maar een goede nachtrust is ook erg belangrijk. Nogmaals ik zou willen dat ik er nooit aan begonnen was het is echt troep. Ik hoop dat ze het ooit gaan verbieden in de vrije verkoop eigenlijk. Vandaag dus begonnen met Nasonex en ga het 3 dagen in combi met otrivin gebruiken (maar dan wel minimaal otrivin) en dan zo overstappen naar nasonex die je maar 2x per dag mag. Dan hoop ik na 1,5 week nog maar 1x per dag nasonex te hoeven gebruiken voor een weekje en dan er vanaf te zijn. Hoop dat het zo gaat lukken.
Ik hoop het ook.. Al weet ik uit ervaring dat afbouwen nooit hielp hier. Alles in 1x weg gooien en op je tanden bijten dat werkte hier het beste. Al werd ik de eerste dagen gek
Hier ook jaren otrivin gebruikt, dagelijks vele malen. Tot ik zwanger raakte en er echt vanaf wilde ben ik naar de huisarts gegaan. Die zei weer een otrivinist hihi. Maar ik kreeg een ander neusspray Beclometason (zoiets) en echt het heeft geholpen en ik was echt verslaafd. Deze spray mag je gebruiken tijdens zwangerschap maar deze kon ik na verloop van tijd gewoon weglaten en zonder spray leven! Nu moet ik nog steeds opletten. Als ik verkouden ben grijp ik wel weer naar de otrivin, maar dwing mijzelf echt om na een dikke week te stoppen. Het is echt waar door otrivin gaan je slijmvliezen juist opzwellen zodra het uitwerkt.
Helaas werkte Beclometason niet voor mij. Ook al gekregen. Echt werkelijk alles al van de dokter en KNO en niets helpt. Van beclometason ging mijn neus juist nog dichter zitten en heb het een aardige tijd gebruikt. Hoop dat ik er na mijn bevalling vanaf ben!
Sorry voor het late antwoord (zit hier in Canada, en had vanmorgen voordat ik naar mijn werk ging geschreven, en kijk nu pas weer). Die neus strips heten 'Breath Right'. Ik gebruik altijd de sensitive (doorzichtig plastic) want als ik de gewone (soort leukoplast) gebruik, trek ik 's morgens het vel van mijn neus...Je kan ze gewoon bij de drogist krijgen als het goed is (ik kocht ze in nederland altijd bij Kruidvat, of Etos). Ik duim voor je dat de nasonex gaat werken, en je er snel vanaf bent. Sterkte!
Hoi meid, Ik ken het! Ben ook regelmatig periodes verslaafd aan dat rotspul. Wat goed helpt, en die tip kreeg ik van de drogist, is een flesje druppels kopen (en dus geen spray). Als de helft op is, vul je het flesje aan met water, en zo blijf je het flesje gebruiken. Zo bouw je af, zonder dat je er last van hebt. Heeft mij geholpen, was van de verslaving af zonder rotnachten. Succes!!
verslaafd. ik zou in 1 keer stoppen. ik ben ook jarenlang giga verslaafd geweest en mezelf gedwongen te stoppen. incalculeren dat je een paar beroerde nachten gaat hebben. Daarna was het bij mij over! Ik heb trouwens al jaren bewust geen neusdruppels in huis, want de kans dat het dan weer mis gaat is is groot. succes!
Weet je wat het probleem is (althans in mijn geval); als anderen afkicken /stoppen met otrivin gaat de neus wel open na twee weken want dan is de neus hersteld. In mijn geval gaat het waarschijnlijk niet op omdat mijn neus door de zwangerschap ook dicht zit en dat de reden is. Nu zit hij extra verstopt door de otrivin maar stop ik daarmee dan blijft hij verstopt tot na bevalling. Ik zal dus echt iets vervangend nodig hebben in de tussenliggende tijd. Of otrivin gebruiken en na bevalling afkicken maar dat zie ik niet zitten dan gebruik ik het nog langer en wil dat niet voor het kindje. Vandaar de nasonex. Heb het gister twee x gebruikt en vannacht is neus half open gebleven!! Of puur toeval of het spul werkt nu al!!