verstopte neus, niet in slaap vallen

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door flippo, 28 mrt 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. flippo

flippo Actief lid

3 dec 2010
    396
    5
    18
    NULL
    NULL
    hoi meiden,

ons meisje heeft een verstopte neus en ze kan alleen maar in slaap vallen als ze duimt.... een probleem dus.

Ik ben al bezig geweest met zoutoplossing en zo'n snotzuigertje. er ligt al een ui bij haar bedje, maar ja... dat helpt natuurlijk niet direct!

Iemand nog ideeën? ze is zó moe, maar kan niet in slaap vallen zonder duim... en met duim kan ze niet ademen....

bedankt!

2. sandraske

sandraske VIP lid

23 jul 2010
    14.043
    0
    0
    Noord-Brabant
    Hoofdeinde vanhet bedje omhoog zetten, kan het snotbeter weg..succes!

3. Sallie

Sallie VIP lid

27 sep 2008
    8.257
    292
    83
    Voor de klas
    Noord-Holland
    Hier ook dat probleem, maar dan met speentje. Wij hebben al een paar dagen voor het slapengaan een kwartier gedouched met zoontje. Op een klapstoel lekker rustig zitten. Hij vindt het heerlijk en na een minuut of 5 begint het snot te komen. Dan in de badkamer aankleden zodat hij niet koud wordt, neus nog een x afvegen met een doekje en dan zoutoplossing voor de fles. Hij heeft daardoor al 3 nahten goed geslapen. Een avond kwam het niet uit om te douchen en was hij gelijk veel vaker wakker...

4. Droopy

Droopy Lid

21 mrt 2012
    8
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ja wilde ik ook zeggen, even lekker gaan douchen/badderen...daar gaat het neusje wel van open...en dan niet gelijk eruit gaan als het begint te lopen maar even lekker blijven zitten zodat het er echt allemaal uit kan.

Dan kun je daarna met dat snotzuigertje (heb dat zelf nog nooit gebruikt) nog kijken of er iets uitkomt.
    Een puntje draaien aan een papierenzakdoekje en dan in het neusje draaien kan ook.

Ook zou je als je dat hebt, iets van dat vapozalf kunnen smeren op haar borstje? of in zo'n verdamper wat branden (idee van geurolie)...dan is het kamertje daarmee gevuld en houdt het misschien haar neusje een beetje open...

En ja, wat boeken onder het bedje zetten, of een deken onder het matrasje zodat haar hoofdje hoger ligt dan de rest ;)

Succes! is zielig he!

5. Babel44

Babel44 Niet meer actief

Dat douchen lijkt me een slim plan en dan idd zoutoplossing geven voor ze aan de borst gaat of flesje krijgt. Tijdens het drinken moet ze natuurlijk ook krachtig door de neus ademen en icm de zoutoplossing en de stoom van daarvoor komt het hopelijk los.

6. Athina

Athina VIP lid

31 okt 2007
    23.809
    3.339
    113
    zwemjuf
    zuid-holland
    hier duurde het zo'n 15 minuten voor de zoutoplossing werkte.. Hopelijk werkte het bij jullie ook uiteindelijk!

7. flippo

flippo Actief lid

3 dec 2010
    396
    5
    18
    NULL
    NULL
    bedankt voor de reacties voor zover!

Uiteindelijk is ze uitgeput zonder duim in slaap gevallen. Gelukkig wel goed geslapen verder.

hoofdeinde zal ik eens omhoog zetten. en douchen deden we al elke dag, maar het lijkt wel dat als er snot uit is, het gelijk weer volloopt met de volgende lading..... :(

8. Partyrocker

Partyrocker Niet meer actief

Verkoudheidskitje van mij: zoutpolossing, luuf, zwitsal adem vrij, snotzuiger , hoofdeinde omhoog en van tussiskind. Werkte perfect :D

9. Birgitte

Birgitte Bekend lid

13 jul 2010
    792
    0
    16
    Ik deed Arnica olie van weleda in het badje en smeerde dat ook op haar borst. Verder probeerde ik met een wattenstokje het snot uit haar neus te pulken.. met wisselend succes overigens. De ui heeft bij ons wel goed geholpen. Misschien moet je anders eens een rode ui of een chalot proberen. Die zijn wat scherper...

10. Foxter

Foxter Niet meer actief

Ik vind snotzuigers echt niet werken..

Spoel je haar neus en holtes echt of doe je het met zo'n spraytje? Hier werkt het spoelen wel goed, zelfs toen ze uit het ziekenhuis kwam vanwege RS was flink doorspoelen met DARO ampullen voldoende.

Sterkte hoor!

11. flippo

flippo Actief lid

3 dec 2010
    396
    5
    18
    NULL
    NULL
    doorsoelen? hoe gaat dat?

hoe ik het nu doe:

0,4 ml NaCl (zoutoplossing) opzuigen in een spuitje en zachtjes in één neusgat spuiten. dan ook bij het andere neusgat hetzelfde. Dan laat ik haar even op haar rug liggen, beetje kletsen, afleiden....
    dan leg ik haar op haar buik, zodat het in haar neus kan lopen (vanuit de holtes) en als ik vochtsliertjes zie, dan veeg ik die weg. na een poosje leg ik haar op de rug en dan met zo'n snotzuiger haal ik nog hele snotslierten uit haar neus.

is dat goed zo?

12. Marjanneke

Marjanneke Fanatiek lid

11 aug 2008
    1.477
    1
    36
    Thuiszorg medewerker
    Vlissingen
    Volgens mij is dat prima hoor!

Zo te lezen is je meisje rustiger dan Dennis, (ze is dan ook wel wat jonger natuurlijk) het is echt een crime om hem ook maar iets in z'n neus te spuiten, sprayen! Hij zit ook hartstikke vol op het moment, slaapt wel redelijk gelukkig maar heeft er soms zichtbaar last van. Dan komt mama met haar 'apotheek' en dan verzet ie zich al hevig, haha! Nou ja, gelukkig herinnert ie zich er later niets meer van. ;)

Deel Deze Pagina