Oorbellen

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door leutjj, 15 mrt 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. leutjj

leutjj Niet meer actief

Wanneer oorbellen?
    Als baby al of ouder? Onze meid is nu 6 maand.
    Wij wouden wachten maar zag laast een baby met subtiele kleine knopjes.
    Zo ja wanneer zouden jullie het doen of waarom zouden jullie wachten?

2. skiwi

skiwi Fanatiek lid

15 jun 2012
    4.270
    402
    83
    Vrouw
    Ik doe het niet, ik wacht tot ze er zelf om vraagt. Minimaal 5 jaar. Maar ik vind dat iedereen het lekker zelf moet beslissen. Ik verwacht wel weer een discussie hier.

3. Me26

Me26 Fanatiek lid

29 sep 2012
    4.746
    719
    113
    Ik denk dat ik ook paar jaar wacht. Vind het op zich niet erg om bij kleintje al wel te doen maar eerlijk gezegd vind ik het vaak ordinair staan

4. leutjj

leutjj Niet meer actief

Ja wij zeiden zelf ook al als ze er om vraagt en het beseft. We weten ook niet of we het doen. Maar vond het opzich wel leuk staan.

5. Jonon

Jonon Fanatiek lid

9 feb 2012
    1.319
    0
    0
    In m'n huuske
    Wacht!!! Ik pak mijn popcorn.......:D

6. Dvd87

Dvd87 Actief lid

27 jan 2013
    415
    0
    16
    NULL
    NULL
    ik herinner me hetzelfde topic ;)

7. liefenklein

liefenklein Niet meer actief

Dit.

8. Zonnebloem92

Zonnebloem92 VIP lid

4 dec 2012
    10.846
    4.213
    113
    Vrouw
    Zuid Holland
    Ik laat de keuze aan mijn kindje over, als hij dat over een aantal jaar wil hartstikke leuk en zo niet dan niet.

9. Hysterisch

Hysterisch Bekend lid

24 aug 2013
    760
    0
    0
    Ik zou t ook door mn kindje laten beslissen :)

10. Cygnet2

Cygnet2 Niet meer actief

Ships...daar gaat mijn rustige tv avondje.. entertainment niveau zal hier waarschijnlijk wel hoger liggen! Ik pak chips!

Hier pas oorbellen als ze naar de middelbare school gaat en dan mag ze het zelf betalen :)
    En de heren? Niet.
    Ik ken geen baby die mooier wordt van versieringen en vanwege de permanente beschadiging van het lijf vind ik dat het kind zich dat in ieder geval bewust moet zijn.
    En ja, ook een tikkie ordinair

11. JMay

JMay VIP lid

22 feb 2014
    6.685
    0
    36
    NH
    ohjeee.. ik zit klaar met mijn bak thee en een reep chocolade.
    hier komt weer een hele discussie van.

Wij doen het niet.. wilde het eerst wel. maar daar zijn we op terug gekomen we wachten tot ze zelf zegt : mag ik ook oorbellen ?

12. Suuzan

Suuzan Fanatiek lid

21 dec 2013
    1.805
    655
    113
    Ze mag het als ze 4 jaar is. Maar dat is voor iedereen verschillend. Het zou nu wel helpen als ze oorbellen had, zodat ouwe opa's niet zeggen: wat een leuk ventje :D

13. Boommm

Boommm Niet meer actief

Wij willen wachten tot ze 2 is. Een eventueel jongetje zou nooit oorbellen krijgen, vind dat er altijd heel asociaal uitzien.

14. InLove

InLove Fanatiek lid

11 dec 2009
    3.707
    0
    0
    Een jongen, nooit, never, geen denken aan! Niks ergers dan dat :D

Hier bij beide dames gewacht tot ze er zelf om vroegen. Alles werd op een gegeven moment als oorbel gebruikt dus echte laten zetten.

Niet dat ze met 4 al beseffen wat oorbellen krijgen al echt inhoudt maar vond t leuk dat ze zelf hun oorbelletjes konden kiezen enz.
    Als baby vind ik t persoonlijk nog niks. Met kleertjes aan en uitdoen. De smetjes soms achter de oortjes, ze liggen veel en die eerste bellies hebben zo'n scherp puntje.

Maar ieder voor zich, ieder een eigen reden om t wel of niet te doen

15. Spruitemoeder

Spruitemoeder Bekend lid

10 feb 2014
    618
    0
    16
    NULL
    NULL
    Ik vind het er zo schattig uitzien een baby met oorbelletjes.... maar ik vind het ook wel een beetje zielig... Zou het zelf niet doen.
    Even benieuwd, de moeders die zeggen 'een jongen nooit' bedoelen jullie dan nooit, nooit, ook niet als ze bijv 13 zijn ofzo? Of bij een kleintje nooit?

16. Boommm

Boommm Niet meer actief

Ook als ze 13 zijn niet, letterlijk nooit niet. Blijf het ordinair en asociaal vinden bij een jongen..

17. Shandy

Shandy Fanatiek lid

14 jan 2012
    2.603
    18
    38
    Weet je, ouders moeten t lekker zelf weten.
    Ik geloof niet dat je kind er wat aan overhoud.
    Mijn keuze zou het niet zijn.

18. fafa

fafa Niet meer actief

Ik vind niet dat je gaten mag maken in het lichaam van een ander, die daar geen goedkeuring voor kan geven.

Als ik een gat prik in de buurman, zonder dat ie het daarmee eens is, staat de politie voor mn deur, denk ik. Maar als het mn kind is, mag het opeens wel. Onbegrijpelijk.

19. InLove

InLove Fanatiek lid

11 dec 2009
    3.707
    0
    0
    Haha ik denk dat als een zoon 13 is, hij mijn mening wel weet. Dan mag hij lekker wachten tot hij 18 is (net als met piercings enz)
    :D

20. Damay77

Damay77 VIP lid

18 apr 2010
    13.737
    7.507
    113
    Vrouw
    Tot ze zelf oud en wijs is om daarover te beslissen en er de concequenties van in ziet. Mijn nichtje heeft ook al vroeg oorbellen gekregen en wil nu af van die gaatjes in haar oren. Ze willen niet dichtgroeien en ze ergerd er zich dood aan.
    Ken 2 kindjes met oorbelletjes en alleen maar ellende met ontstekingen en ergens aan blijven hangen, incl uitscheuren.
    Dus hier gebeurd het niet. Eerlijk? Ik vind het ook ordinair staan en snap werkelijk niet waarom mensen dit soort versiersels in hun kind gaan hangen, alleen omdat ze dat zelf mooi vinden. Mijn kind is al supermooi zonder die dingen en mn kind hoeft geen pijn te hebben omdat ik het graag wil laten doen.

Deel Deze Pagina