Ik ben even benieuwd hoe de moeders met 3 kindjes het leeftijdsverschil ervaren. Mijn dochter en zoon schelen 14 maanden, zoontje is nu 9 maanden. Ik vond de eerste maanden erg pittig, maar nu vind ik het erg leuk. Ze kunnen al best lief 'samen' spelen en ik vind het nu best wel relaxt al, de dagen. Ze vermaken zichzelf prima. Hoe zijn jullie ervaringen met een derde? Blij met een klein leeftijdsverschil, of juist fijn dat er meer tijd tussen zit? Mijn dochter gaat volgend jaar hele dagen naar school (hier al met 3 jaar) en stiekem denk ik, dan heb ik wel weer tijd voor een kleintje Ben benieuwd naar jullie ervaringen!
Ik heb er geen ervaring mee, maar ik denk dat wanneer je het lichamelijk en financieel aankan, ik tussen de 2e en 3e niet veel meer tijd zou laten als tussen de eerste twee. Voor jezelf misschien wel lekker, maar dan wordt de jongste ook echt zo'n jongste.... Maar nogmaals, ik spreek niet uit ervaring..
Ik lees even mee. Wij willen eerst verhuizen voor de derde komt, dus er gaat wel wat tijd tussen zitten. Maar ben erg benieuwd naar de reacties
Hier zit er bijna 2,5 jr tussen en het samen spelen was tot ruim 1 jr (jongste) een succes. Vanaf 1,5 alleen bij hoge uitzondering. Ze vliegen elkaar constant in de haren. Hier dus heerlijk de oudste op school, jongste alleen thuis en als die slaapt, heeft de oudste de aandacht alleen. Mocht er hier een 3e komen, dan niet eerder voor de jongste op school zit. Moet er nu echt niet aan denken, even mn handen vol zo.
Hier tussen nr 1 en 2 bijna 3 jaar. Tussen 2 en 3 16 maanden. Nu zijn die laatste meisje/jongen. En oh jee.....de hele dag door is het ruzie. Op de bank naast elkaar kan niet, aan tafel naast elkaar kan niet, in de auto naast elkaar kan niet. Rete irritant! Dit begon toen zoon qua lengte richting zijn zus ging, en hij door kreeg dat hij de strijd met haar aan kon gaan... Zou het bij 2 meiden anders zijn?
Nope. Hier ging t nog redelijk toen de jongste zich gedeisd hield maar vanaf ca 1,5 laat die zich t kaas niet meer van t brood eten. Oudste bemoeit zich veel met de jongste of piept weer als de jongste aan haar speelgoed zit. Jongste knijpt, trekt haren. Zucht... Overigens zijn ze ook wel gek op elkaar en spelen ze wel eens ff samen. Maar vaak is t maar even en eindigt t in gebrul.
Pfffff zoooo herkenbaar en zoooo vermoeiend.. Dat knijpen en haren trekken, hij zit aan haar speelgoed en zij wordt helemaal panisch als hij bij haar in de buurt komt.. Het continue scheidsrechteren is gewoon niet leuk, en vooral het feit dat ze gewoon niet fijn samen kunnen spelen (behalve buiten), dat vind ik erg jammer. Fase fase fase fase fase fase Ik ben wel soort van blij om te lezen dat dit bij anderen dus ook een klein punt van ellende is hihihi Dacht al even dat ik de enige was met 2 draakjes. Maar wel 2 lieve draakjes trouwens
Hier tussen de kindjes 2jr en 3mnd en 2 jr en 2 mnd. Ik zou wachten haha. Ik vind het pittig. Hier kan de hele dag ruzie gemaakt worden. Ze kunnen de jongste niet rustig laten spelen . De twee oudsten hebben veel strijd. Het was een zware zomer,.....
Hier zit 16 maanden tussen 1 en 2 en 26 maanden tussen 2 en 3. Dus 3 kindjes in 3,5 jaar tijd. Ja, het is druk op bepaalde momenten, maar ik vind het niet te druk. Het enigste waar ik tegenaan loop is dat het met 3 jonge kinderen soms wat onhandiger is om weg te gaan. Niemand is nog heel erg zelfstandig, dus je moet echt ogen in je achterhoofd hebben.. Maar ik vind het vooral ontzettend gezellig en ik hoop ook dat ze straks veel aan elkaar hebben. De oudste 2 zijn echt beste vriendjes en spelen heerlijk samen, hopelijk kan nummer 3 straks ook aanhaken.