Blijft hongerig, maar komt wel aan in gewicht

Discussie in 'Stel je vraag aan de lactatiekundige' gestart door Enjoyceke, 8 sep 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Enjoyceke

Enjoyceke Lid

14 jan 2013
    22
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik zit een beetje met mn handen in mn haar.
    Mijn 2,5 week oude zoontje krijgt om ongeveer de 3 uur borstvoeding, maar omdat ie na 25 minuten borstvoeding aan beide zijden (tijd-advies van verloskundige/consultatie) nog steeds hapt/snakt hebben we hem op aanwijzing van verloskundige en kraamhulp bijgevoed met flesvoeding, zo'n 3 a 4 keer per dag zo'n 50 cc.
    Het is een luie drinker, dus in die 25 minuten drinkt ie zo'n 10 minuten goed en daarna moet ik hem aan blijven sporen om te drinken.

Nu zijn we hem van de week wezen wegen en daar blijkt ie in 1 week een halve kilo aan te zijn gekomen, dus kregen we het advies om te minderen met de bijvoeding, maar nu hebben we bijna de hele dag een jengelende hongerige baby. Met mijn kraamhulp heb ik diverse houdingen geprobeerd, liggend, madonna, prematuur, rugby, maar ik kan niet echt zeggen dat ie bij de ene houding beter drinkt dan bij de ander. Aanleggen gaat ook goed.
    Daarnaast vindt ie een speen en een pink na korte tijd al niet meer interessant omdat er niets uitkomt. We zijn ook al in de weer geweest met flesjes met alleen water.

Blijkbaar zitten er wel genoeg voedingsstoffen in mn borstvoeding anders zou ie niet zoveel kunnen zijn aangekomen, toch?
    Hij heeft daarnaast goede plasluiers en ongeveer 4 goede poepluiers in de week.

Aangezien het nogal wat frustraties met zich meebrengt ben ik geneigd om over te stappen op flesvoeding, terwijl dat eigenlijk niet mijn wens is.
    Hoe kan ik mijn zoontje toch te vrede stellen?

2. Heidi Akkers

Heidi Akkers Fanatiek lid

30 jun 2008
    2.754
    0
    0
    lactatiekundige
    Gelderland
    Hoi,

ten eerste nog gefeliciteerd!

Je zoontje is nog geen 3 weken oud en zit nog op in de periode waar vraag en aanbod op elkaar afgestemd dienen te worden. Hierom is het belangrijk dat je zo min mogelijk bij voedt (voeding of water) zodat jouw lichaam voldoende voeding maakt nodig voor zijn groei.
    Wat je kunt doen: kijk goed hoe je kindje drinkt: moet je hem meer dan 2 x aansporen omdat hij in slaap valt dan wissel je hem van kant.
    Blijf dit doen gedurende 20-30 min. Zo geef je hem voldoende gelegenheid om zijn voeding tot zich te nemen.

Heeft je kindje al regeldagen gehad? Komt het zelf voor de voedingen of moet je het wekken?

Hoor het graag,
    Heidi

3. Enjoyceke

Enjoyceke Lid

14 jan 2013
    22
    0
    0
    NULL
    NULL
    Beste Heidi
    Na wat extra onderzoek en door met een andere moeder te praten zijn we er toch achter gekomen, de symptomen van zijn hongerige gehuil is te wijten aan darmkrampjes. Nu geven we hem infacol voor elke voeding en inderdaad het gehuil en gehap is minder, hij slaapt ook beter en wordt meestal rond de 2,5 a 4 uur wakker voor een voeding. Daarnaast drinkt ie ook wat regelmatiger tijdens een voedmoment. Wat een verschil na het toedienen van dit middel in maar een paar dagen.
    Toch hartelijk dank voor je reactie!

Groetjes Joyce

4. Heidi Akkers

Heidi Akkers Fanatiek lid

30 jun 2008
    2.754
    0
    0
    lactatiekundige
    Gelderland
    Mooi, geniet ervan!

Deel Deze Pagina