Mijn zoontje is bijna 11 weken! Ik geef borstvoeding op verzoek.. Hij komt vrij vaak, ik denk dat ik wel aan de 9 voedingen per dag kom. Het is zo dat hij niet heel veel drinkt in één keer. Hij drinkt een borst leeg en heeft dan echt genoeg, dan houdt hij zijn lippen stijf op elkaar. Ik heb er zelf geen moeite mee om zovaak te voeden, vind het zelfs erg fijn. Het consultatiebureau daarentegen vind dat ik veel te veel voed. Ze vinden dat 5 a 6 voedingen meer dan genoeg is. Maar ik kan mijn kind toch niet laten verhongeren? Als hij na 2 uur weer dorst heeft moet ik hem dit dan niet geven? Ik vind het zelf erg vaag, het is toch voeden op verzoek? En ik heb er zelf ook geen moeite mee, is dit echt noodzakelijk denk je?
Hoi, Als jij en hij wel varen bij die 9 voedingen, wie ben ik dan om daar een oordeel over te vellen? Doe gewoon wat voor jou goed voelt. Hem laten huilen omdat het CB vindt dat hij minder voedingen moet krijgen vind ik echt een heel erg slecht idee. Heeft het CB nog nooit van borstvoeding op verzoek gehoord? Gewoon lekker je eigen gevoel volgen. Je doet het goed hoor!
Dank je wel voor je antwoord. Stelt mij weer gerust.. je gaat dan toch aan jezelf twijfelen! haha ik denk dat hij té hard groeit voor het CB