Bijwerkingen Clomid?

Discussion in 'Vruchtbaarheidsbehandelingen' started by beschuitje, Aug 23, 2012.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. beschuitje

beschuitje Fanatiek lid

Jun 9, 2010
    4,556
    0
    36
    Female
    Hallo meiden,
    Morgenochtend ga ik mijn eerste CLomid pil innemen. We gaan starten met iui na twee jaar zelf proberen zwanger te worden.
    Ik zie heel erg op tegen de bijwerkingen. Hoor negatieve verhalen over veel hoofdpijn enz. Wie heeft er goede ervaring met Clomid?
    Heb behoefte aan positieve ervaringen, maar wil ook wel de waarheid weten als er mensen zijn die zich er rot door gingen voelen.
    Kan me dan een beetje voorbereiden op wat misschien bij mij ook komen gaat...:)

Alvast bedankt voor het reageren,
    Groetjes Beschuitje:)

2. Fas30

Fas30 Bekend lid

Jun 18, 2012
    841
    0
    16
    NULL
    NULL
    Hoi, ik heb tot nu toe 3x clomid gebruikt (zie mn onderschrift) en heb geen enkele bijwerking gehad! Ik was er ook best bang voor met al die verhalen maar dus echt geen last gehad. Alleen nu zijn de eerste twee x ook niet aangeslagen bij mij... Heb gisteren mn laatste clomid 150mg op en moet maandag voor een echo dus hoop dat het nu wat gedaan heeft.
    Heel veel succes met de behandeling!

3. beschuitje

beschuitje Fanatiek lid

Jun 9, 2010
    4,556
    0
    36
    Female
    Dank je voor je reactie ! Ik ben bij dat er ook positieve verhalen zijn. Ben zelf nogal een doemdenker en bang dat mij die nare bijwerkingen gaan overkomen...

4. colo

colo Actief lid

Dec 6, 2010
    367
    0
    0
    genieten van onze dochter!
    Ik kan je helaas niet blij maken met mijn ervaringen,zie mjjn topic clomid-bjjwerkingen delen..hoop dat jij meer geluk zult hebben,sterkte!

5. Bloembie

Bloembie Bekend lid

Sep 12, 2011
    621
    0
    16
    Hier ook iemand die geen last van bijwerkingen heeft! Hopelijk is dit voor jou ook zo. Succes!

6. HopeFaith

HopeFaith Niet meer actief

Ik had geen hoofdpijn. Wel enorme opvliegers;), soms een kort lontje daardoor en minder zin in seks. Dus valt reuze mee.

7. mavi derya

mavi derya Fanatiek lid

Dec 4, 2011
    3,414
    0
    36
    Female
    zuid holland
    Ik heb alleen veel last gehad van opvliegers maar dat vond ik niet zo erg.. Was vooral lastig..
    Succes en dat je snel zwanger mag zijn!

8. beschuitje

beschuitje Fanatiek lid

Jun 9, 2010
    4,556
    0
    36
    Female
    Dank je voor jullie reacties ! Ik heb nu vanmorgen voor de tweede dag de clomid ingenomen en tot nu toe merk ik nog niets..misschien gaat het meevallen. Kwamen de bijwerkingen bij jullie vrijwel meteen of pas later?

9. brabbel1988

brabbel1988 VIP lid

Jul 8, 2009
    7,504
    139
    63
    Ik heb t heel wat maanden gebruikt, en ik zou t NOOIT meer slikken!

Bijwerkingen die ik had waren, kort lontje, depressief, en opvliegers.
    Daarna heb ik Puregon gespoten, en daar had ik totaal geen bijwerkingen van.
    Liever 1 jaar Puregon spuiten, dan 1 maand Clomid slikken.

10. Kara

Kara Fanatiek lid

Dec 2, 2010
    3,037
    15
    38
    Randstad
    ik heb het 5 rondes geslikt en de eerste rondes had ik nergens last van, maar de klachten namen toe per ronde.. in die laatste ronde vooral veel opvliegers, hoofdpijn, hormonaal niet zo eh stabiel. maar misschien dat het ook wel meespeelde dat de teleurstellingen ook wel zijn tol eiste.
    het kan dus erg verschillen, maar je hoeft er dus helemaal niet zo'n last van te hebben! ik hoop gewoon dat het snel raak is voor je, zodat je evt verergering niet hoeft te ontdekken :D.
    succes in elk geval!

11. beschuitje

beschuitje Fanatiek lid

Jun 9, 2010
    4,556
    0
    36
    Female
    Dank jullie wel ! Dus ik begrijp dat ik gewoon moet zorgen dat het in 1 maand gelukt is hahaha...ik ga er mijn best voor doen.

12. Kara

Kara Fanatiek lid

Dec 2, 2010
    3,037
    15
    38
    Randstad
    succes ;)
    enne misschien moet je je best er niet voor doen, meer dan op tijd met de beentjes wijd kán je toch niet doen! lekker veel leuke dingen er om heen plannen voor optimale ontspanning!

13. Riejantjuuh

Riejantjuuh Actief lid

Nov 1, 2009
    205
    0
    0
    zorgmuts
    Munt'ndam
    hallo,

ik heb ronde 2 net achter de rug.. eerst 50mg en nu 100mg

ik heb wel wat bijwerkingen maar ik vind het dragelijk..
    ik heb tijdens de kuren een kort lontje maar als alles gaat zoals het gaan moet merk ik daar niks van.. als manlief me voor de voeten loopt wel haha
    verder ben ik wat jankerig.. ik kan al janken als ik iets op tv zie wat ook maar een beetje sneu is maar ik vind het allemaal best dragelijk

succes meid!

14. Babke

Babke VIP lid

Oct 24, 2011
    5,895
    4
    0
    Roosendaal
    Ik ben vorige week zaterdag gestart met ronde 1 van 50 mg. Ik heb een rits bijwerkingen, maar het is toch te doen. Ik denk maar zo, dan reageer ik er in ieder geval op.

*Opvliegers (tijdens en nog na gebruik, maar twijfel soms of dat clomid is of de schommelingen in het weer en temp. binnen en butien)
    *draaierig en licht in het hoofd (tijdens gebruik)
    *wazig zijn, niet kunnen concentreren (iets 3x gaan doen en tussentijds vergeten wat je ging doen) (tijdens en nog een dag of 2 erna)
    *vaker plassen (tijdens)
    *emotioneler,(na gebruik)
    *Sneller geirriteerd,(tijdens gebruik)
    * slapeloosheid,(tijdens gebruik)
    *Hyper zijn/voelen),(tijdens en na gebruik)
    *vermoeidheid,(tijdens en na gebruik, maar ook hier twijfel of dit neit komt door slapeloosheid)
    * lusteloos voelen, geen zin hebben om iets op te pakken. (na gebruik (soms))
    *verminderd libido (nog steeds, dus niet handig)
    *Pukkels in mijn nek (of komt dit doordat de cyclus weer wat doet?)
    Echt een waslijst dus, maar vandaag follikemeting gehad en er was 1 eiblaasje van 9,5 mm. Tot vorige (eigen) ronde was alles 6 mm. Dus er gebeurt in ieder geval iets. Nu nog hopen dat 1 tabletje genoeg is om dit door te laten groeien tot een mooi eiblaasje dat kan gaan springen. :D

Succes meid, heb vertrouwen, dat is het eerste gewin!

15. beschuitje

beschuitje Fanatiek lid

Jun 9, 2010
    4,556
    0
    36
    Female
    Zoooo babke wat een lange waslijst !
    Ik heb vannacht ook flink lang wakker gelegen ,maar totaal niet gedacht dat het door de Clomid zou kunnen komen. Dan zou dat voor mij ook een bijwerking zijn...ik probeer er maar niet te veel bij stil te staan haha..Dan heb jij wel heel veel bijwerkingen. Ik slik de dubbele dosis. 100 mg per dag !

16. Riejantjuuh

Riejantjuuh Actief lid

Nov 1, 2009
    205
    0
    0
    zorgmuts
    Munt'ndam
    vanavond begin ik met 150mg per dag..
    hopen dat ik der een beetje door kom..
    dit is mijn laatste Clomid kans.. daarna over op spuiten..

s6 meiden!!:D

17. Babke

Babke VIP lid

Oct 24, 2011
    5,895
    4
    0
    Roosendaal
    @beschuitje, het stomme is dat ik het nog vind mee vallen :)

18. beschuitje

beschuitje Fanatiek lid

Jun 9, 2010
    4,556
    0
    36
    Female
    riejantjuh 150 mg?Das nog meer dan ik. Ik zag dat je moest afvallen, ben je inmiddels veel kwijtgeraakt?
    Babke dat snap ik niet whahaha als ik die lijst zie...Ik morgenochtend de laatste voor deze maand innemen. Maar ik begrijp van jou dat er ook nog bijwerkingen kunnen komen NA het innemen/gebruiken.

19. Riejantjuuh

Riejantjuuh Actief lid

Nov 1, 2009
    205
    0
    0
    zorgmuts
    Munt'ndam
    @beschuitje ja ik zit nu op 150mg dat is ook het maximale
    ik moest indd een jaar lang afvallen.. ik heb dit gedaan was 10 kilo kwijt maar deze dame is een stress eter en door de pcos en de clomid zijn die 10 kilo er helaas alweer bij..:(
    volgende week eindigt mijn vakantie en ga ik weer naar de sportschool.. ik zit inmiddels in het traject dus ze laten me niet meer lopen maar ik zou het ook erg fijn vinden om een beetje mooi zwanger te zijn..
    ik zou het vreselijk vinden (met alle respect) als mensen denken/zeggen is ze nou zwanger of is ze gewoon dik..

ik ben 1.70 en 90 kilo dus er mag wel wat af!
    ik hoop dat het me lukt en ik in de toekomst met een stralende zwangerschapsbuik loop:D

20. Babke

Babke VIP lid

Oct 24, 2011
    5,895
    4
    0
    Roosendaal
    De meeste bijwerkingen had ik al toen ik de laatste nam hoor. En sommige dingen zoals die opvliegers, het is warm geweest. De hitte zit nog in huizen. Dus is het clomid of? Het enige wat ik wel echt irritant vond was de concentratie.
    Maar ik vroeg het vanmorgen aan de echoscopiste en die zei dat werkelijk iedereen anders reageert dus dat vergelijken eigenlijk geen zin heeft.
    Ik had me er ook al op ingesteld. Ik had al last van de primolut dus was er al op voorbereid haha. Misschien dat het daaardoor mee valt;)
    Wanneer is je eerste fm?

Share This Page