Hallo, Wij gaan komend weekend starten met de laatste fles aan te dikken met rijstebloem. Als dit goed gaat willen we over een week (of later) starten met bijvoeding. Nu vroeg ik me wanneer het groente/fruithapje een fles gaat vervangen? Onze zoon krijgt nu nog 5 x 180+6 maar uiteindelijk zal dit denk ik minder worden en er een fles vervallen. Op het pak van Nutrilon staat dat als je baby boven de 6kg is hij terug mag naar 4 flessen. Maar ik weet niet zo goed of je dan terug moet gaan naar 4x 180+6 of dat je beter naar 4x 210+7 kunt gaan? Laat je een fles vallen zodra je begint met bijvoeding of laat je die fles pas vallen als je het idee hebt dat hij veel laat staan van een fles? Alvast bedankt voor je reactie! Groetjes Petra
Hoi, Je kindje mag tot 6 maanden nog de maximale hoeveelheid flesvoeding drinken. Vanaf 4 maanden mag je ook over op 4 voedingen van 210 ml water met 7 schepjes voeding. De bijvoeding is nog echt bedoeld om te leren happen van een lepeltje en om verschillende smaken te leren kennen. Groetjes Eveline
Hoi, Oke, dan weet ik genoeg en laten we zijn flessen voorlopig zoals ze zijn! Bedankt voor de snelle reactie! Groetjes Petra