Hoi allemaal, Omdat ik binnenkort weer ga werken en het kolven niet goed lukt, ben ik overgestap naar gedeeltelijk fv. Ze krijgt nu 's-morgens 1 flesje 's-middags borstvoeding en eind van de middag ook een flesje. Vanaf volgende week krijgt ze ook tussen de middag een flesje. Ik wil in de tijd dat ik thuis ben gewoon borstvoeding blijven geven. Nu drinkt ze ineens minder goed aan de borst. Ze is heel onrustig, laat de tepel constant los, vast en schopt alle kanten op. Zou ze ongeduldig zijn geworden door de fles? Omdat dat makkelijker gaat? alvast bedankt!
Boertje? Ruben deed dat eerst nooit, en ineens wel. Dan houd ik 'm even overeind voor een boertje, daarna gaat het weer prima.
Justin doet dat ook als er een boertje dwars zit. Ik laat hem dan even goed boeren en dan drinkt hij weer rustig verder. Soms is het maar 1x per voeding maar soms ook vaker. Grappig om te zien is wel dat als de boer er uit is en meneer heeft nog meer honger hij meten mij aankijkt en weer gaat zoeken
Je productie is denk ik nog niet stabiel genoeg om al zoveel voedingen weg te laten vallen. Ik denk dat die wat terug aan het lopen is. Oplossing is om even de fles te laten voor wat het is en meer aan te leggen. Je kindje is pas 1,5 maand, dus 'binnenkort' werken is waarschijnlijk nog niet zo heel binnenkort? Daarnaast kan je om succes vol te kolven ook nog heel wat trucs toepassen. Heb je al iemand gecontacteerd hierover? Vrijwilliger LLL, VBN of een lk? Syntocinon neusspray geprobeerd? Een andere kolf? Kolf je elektrisch, handmatig, enkelzijdig, dubbelzijdig? Jammer als je moet stoppen en het is wellicht niet nodig.
ik denk dat het een combinatie zou kunnen zijn van te weinig melk (je productie zal flink teruglopen zo) en wat frustratie omdat hij meer moeite moet doen dan bij de fles. Ik zou ook langzamer afbouwen als het enigszins kan.
Bedankt voor je reactie. Volgens mij is de voeding niet terug aan het lopen. Als ze drinkt voel ik het net zo veel aanschieten en ze slikt ook net zo veel. Dat is goed toch? Ik kolf handmatig met Avent en ik heb nog geen trucjes geprobeerd. Over 3 weken moet ik werken en ik wou haar op tijd aan de kv laten wennen op advies van het cb. Ik wil absoluut niet stoppen met borstvoeding. Ik zal er echt alles aan doen dat ik dat kan blijven doen. Ik kan wel de huisarts bellen om de neusspray te proberen. Helpt dat goed? Ik hoop dat ik dan kan gaan kolven. Dan kan ik de voeding evt. kolven en aan haar geven als ze zo onrustig blijft drinken. Bedankt allemaal!
Die neusspray werkt heel erg goed. Dat zou ik zeker proberen. Even de huisarts bellen. Als ik handmatig kolfde, dan kreeg ik vrij moeilijk een tsr en dan was die spray ideaal. Nog idealer is een elektrische kolf en die heb ik dan ook gebruikt. Is dat een idee? Je koopt de medela swing (enkelzijdig elektrisch) voor 150 euro nieuw, maar je heb ze ook goedkoop tweedehands op Marktplaats staan. Ik heb altijd dubbelzijdig elektrisch gekolfd, bij mijn eerste met de medela pump in style en nu heb ik een Ameda aangeschaft en daar hoor ik goede verhalen over en nieuw was hij 'slechts' 150 euro. Als ik - net als bij mijn eerste - weer een jaar kolf, dan heb ik die kosten er ruimschoots uit. Voor kolftips wil ik je ook even hier naar verwijzen. Het is ehct iets dat je moet leren, maar echt, oefening baart kunst! Tips voor succesvol kolven | Borstvoeding en werk | Zwanger Borstvoeding.com: kenniscentrum voor borstvoeding - Kolvenenwerken
Hier ook problemen gehad met zoontje die niet meer aan de borst wou. Maar wel de fles met afgekolfde melk (nu trouwens andersom-problemen hier...) Heb hem toen terug buikje - buikje gelegd. Hem uitgekleed en mijn bovenkleding ook uit. Gezellig samen onder een dekentje en de borst in de buurt houden. Na een tijdje begon hij lekker terug te drinken. Hoop dat je probleem vlug opgelost is! Veel succes