Hoe genoeg kolven?

Discussie in 'Stel je vraag aan de lactatiekundige' gestart door Ann77, 25 jan 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Ann77

Ann77 Bekend lid

9 feb 2013
    615
    1
    0
    NULL
    NULL
    Hoi,

Ik ga over 2 wk werken en wil bv tot een jaar doen. Tot nu toe bezig met voorraad en ook af en toe op pad zodat ik en mijn dochter met alles kan oefenen. Maar meestal drinkt ze meer dan ik eruit kolf. Wat kan ik hieraan doen? We proberen wel eens na 125 of 150 cc niet meer aan te bieden uit fles en dat gaat meestal goed maar soms kolf ik maar 80 overdag uit 1 sessie. Ze drinkt ergens tussen 100-200cc. De tsr komt goed op gang, meestal 2 x soms 3 x en ben in 20 min wel klaar. Dus de melk komt wel, soms ook wel 150 cc maar soms ook niet. Wat te doen?

Groet ann

2. Heidi Akkers

Heidi Akkers Fanatiek lid

30 jun 2008
    2.754
    0
    0
    lactatiekundige
    Gelderland
    Inderdaad in meerdere stapjes kolven. Je kunt evt. in de ochtend, wanneer je toch vaak ruimer in je melk zit aan 1 kant laten drinken en andere kant kolven: dit geeft je meer speling tijdens andere kolfopbrengsten.
    Ook kun je proberen om kolven met massage af te wisselen gedurende de 20 min. Of om na de 20 min. als je denkt dat er niets meer komt, met de hand nog na te kolven. Veel moeders merken dat ze dan echt nog 30-40 cc extra kunnen kolven! Bonus!

Succes

3. Ann77

Ann77 Bekend lid

9 feb 2013
    615
    1
    0
    NULL
    NULL
    Dank voor je reactie!wellicht is het niet nodig want het gaat steeds beter maar toch fijn om achter dehand te hebben.

Deel Deze Pagina