Hallo, Mijn dochtertje is nu 7 weken en ben inmiddels gestopt met de borstvoeding. Omdat mijn dochtertje veel huilde en tevreden was met een flesjes kunstvoeding ben ik vrij abrupt gestopt. In eerste instantie gaf ik de gekolfde melk aan haar maar ook daarvan was ze niet voldaan. Mijn dochtertje volledig op de flesvoeding en ik ben begonnen met afbouwen. Ik heb iedere keer de druk eraf gekolft en het lijkt erop dat ik nu (na 5 dagen) er al bijna helemaal vanaf ben. Ik weet alleen niet hoe ik het laatste stukje moet afbouwen. Gisteren had ik nog een harde plek in mijn borst. Die is nu weg omdat ik gekolft heb. Gisteren kolfde ik nog 1x per dag en vandaag lijkt het helemaal niet nodig te zijn. Ik voel dat er nog wel melk in mijn borsten zit. Het is geen gespannen gevoel maar als ik ze masseer komt er nogsteeds melk uit. Is het de bedoeling dat ik dat eruit kolf of maak ik dan alleen maar weer meer melk aan? Wat kan ik nu het beste doen?
Er blijft de komende tijd (weken) nog wel melk uit je borsten komen als je deze masseert. Als je borsten nu soepel voelen is het prima zo. normaal advies om af te bouwen: 1 voeding per dag/2 dagen weglaten.