Hoe krijg ik haar aan de speen??

Discussion in 'Baby en dreumes' started by Sjaam, Sep 9, 2009.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Sjaam

Sjaam Fanatiek lid

Jun 18, 2008
    1,112
    0
    36
    Zuid Holland
    Hallo,
    Onze kleine meid vertikt het om op een speen te zuigen. Soms lijkt me dit zo handig, zeker als ze een huiluurtje heeft en niet t etroosten is. Maar ze doet het echt niet. Iedere keer als we de speen in haar mond doen, duwt ze hem met haar tong naar buiten. Ze krijgt flesvoeding dus ik zou zeggen dat ze het wel gewend is.
    Ik vind het helemaal niet erg dat ze het niet doet, maar het lijkt me soms zo handig. OF vergis ik me daarin?
    En wie heeft er een tip om te proberen of ze zo wel de speen pakt?

2. Druif78

Druif78 VIP lid

Feb 11, 2008
    9,724
    1
    36
    Mijn zoontje pakte in het begin alleen bibi spenen en difrax spuugde ie ook meteen uit!
    Ik moet zeggen dat ik het speentje alleen gebruik als ie niet in slaap kan komen. Lijkt me juist zo lastig om hem er van af te krijgen of als ie alleen stil is met speen... dus ik zou t lekker zo houden! Misschien vindt zij haar troost wel in een knuffel of iets anders?

3. Pioen

Pioen Fanatiek lid

Jun 11, 2008
    1,903
    0
    0
    Nina wil ook alleen maar een bibi speen.. Misschien kun je een ander merk speen proberen?

4. happynienja

happynienja Fanatiek lid

Aug 8, 2007
    3,178
    0
    0
    Julianadorp
    martijn wil ook alleen maar de bibi speen, de difrax snapte hij ook niet.

5. Tonneke

Tonneke Niet meer actief

Hier ook geen difrax. Die van avent vind hij super

6. Foxter

Foxter Niet meer actief

Sterre wil ook alleen bibi, vanaf het begin al :)

7. Marieke1983

Marieke1983 Niet meer actief

je kunt idd een andere speen proberen, maar is de speen echt de oplossing? kun je haar bijv. wel troosten met een pink in haar mondje? als ze die ook niet wil heeft een speen geen zin.

Ties pakt trouwens ook alleen bibi.

8. Isademi

Isademi VIP lid

Jun 3, 2008
    11,327
    2
    0
    Thuisblijfmama
    Zuid Oost Brabant
    en iets van een popje ofzo of een lapje sommige kindjes vinden dat fijn, die van ons heeft gelukkig geduimd, en nu doet ie het nooit meer) en ons meiske heeft alleen bij mij de speen gehad om te kunnen poepen maar ze mogen van ons geen speen hebben (in elk geval niet in bed of alleen) en nu heeft ze zo'n tuttenlapje en dat vind ze heerlijk... misschien heb je gewoon geen spenenkindje, ik zie het probleem hiervan niet er zijn zoveel andere manieren om te troosten dan een speentje..

9. froukje86

froukje86 Actief lid

Jun 30, 2008
    469
    0
    16
    mijn 2 kinderen :)
    friesland
    mijn dchter wou ook nooit een speen, nu nog steeds niet ze is al 8 maand. heb het maar opgegeven.
    soms denk ik ook wel eens toch maar weer een speen proberen vooral 's nachts omdat ze niet doorslaapt.
    dat is wel erg vervelend.
    maar ja denk nu ook zo als ik haar nu nog aan een speen krijg dan moet ze het over een tijd weer afleren.

10. annetske

annetske VIP lid

Sep 14, 2007
    5,112
    1
    0
    Friesland
    Mijn zoon wil ook alleen maar de bibi spenen, die van difrax werden meteen afgekeurd haha. Aan zijn speen heb ik zo'n tutpopje te hangen, en dit is nu echt zijn knuffel. Probeer idd eens een ander merk speen.

11. Trotsemama1

Trotsemama1 Niet meer actief

mijn dochter wou in het begin ook geen speen en kon dus daarom ook niet slapen
    had elke speen geprobeerd
    en op een gegeven moment had ze het door en hield ze hem in

Je kan ook even de speen vast blijven houden zodat ze er goed aan kunnen zuigen hier heeft dat enorm gewerkt
    noa wou in het begin alleen maar me pink daarvan viel ze in slaap
    later dus toch over gegaan op een bibi speen en die pakte ze dus wel

Share This Page