afbouwen voedingen

Discussie in 'Stel je vraag aan de voedingskundige' gestart door meikie amy, 6 mrt 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. meikie amy

meikie amy Nieuw lid

6 mrt 2010
    1
    0
    0
    NULL
    NULL
    Dag Eveline,
    Wij hebben een dochter van 13 weken oud. Ze is 6 weken te vroeg geboren, ze weegt nu 4900 gram.
    Momenteel krijgt ze 6 flessen voeding per dag 120 cc met 4 scheppen voeding (omneo vanwege darmkrampen) en 3 schepjes Nutriton (vanwege spugen). S'nachts slaapt ze nog steeds niet door en komt vrij onregelmatig. Wij hebben dan ook totaal geen ritme en overdag krijgt ze op verschillende tijden de fles omdat ze s'nachts telkens op een ander moment komt.
    Ik heb verschillende vragen: Hoe bouwen wij de nachtvoeding af zodat we op 5 flessen uitkomen? En hoeveel geef ik dan per fles?
    Moet ik overdag vaste tijden aanhouden ongeacht op welk tijdstip ze s'nachts komt? Dus standaard 1e voeding om 7.00 en laatste om 23.00 oid?
    Ik hoop dat je me kunt helpen!!

2. Friso

Friso Voedingsdeskundige

1 sep 2009
    5.654
    0
    0
    Hallo,

Je kindje kan iets langer wegblijven door over te gaan op 150 ml water met 6 schepjes voeding, als dat gaat.
    Indien mogelijk kun je inderdaad het beste proberen om op vaste tijden het flesje aan te bieden.

Groeten Eveline

Deel Deze Pagina