Afbouwen wil hij niet?

Discussie in 'Borstvoeding' gestart door Beccaatje, 30 okt 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Beccaatje

Beccaatje Fanatiek lid

29 mrt 2007
    2.958
    0
    0
    Even de vraag aan de lactatiekundige herhaalt:

Hai,

Ik heb 6 maand volledig bv gegeven. Daarna was ik wel klaar met het kolven onder werktijd, en heb toen de voedingen overdag afgebouwd. Toen hij 7 maand was heb ik besloten ook de andere voedingen te laten vallen, vooral ook omdat hij behoorlijk bijt (tandje 7 en 8 komen nu door) en dat is echt heel pijnlijk. Mijn reactie daarop vindt hij ook nog erg grappig dus dat is verkeerd geleerd helaas....

Anyway, vorige week de ochtendvoeding laten vallen en gaf hem alleen nog maar de avondvoeding.

Toen ik de ochtendvoeding heb laten vervallen viel het me al op dat hij erg lang nodig had bij de avondvoeding. Hij viel lekker in slaap aan de borst, maar al met al was ik wel een half uur bezig.

Gister dan geprobeerd om ook deze voeding te laten vervallen. Hij heeft een pyamapapje gehad van 220 cc, heeft even geslapen en werd toen wakker. Wat water gegeven, beetje melk, hij is wel anderhalf uur wakker geweest, en maar huilen en zo. Tegen 10 uur dacht ik, misschien moet ik hem toch maar even aanleggen. Hoewel hij volgens mij geen honger kon hebben heeft hij toch 2 borsten leeg gedronken en is daarna lekker gaan slapen....

Moet ik hier even doorheen, is het toeval, is het een signaal dat mijn zoon nog niet klaar is moedermelkvrij door het leven te gaan?

2. appelsientje

appelsientje Fanatiek lid

5 mei 2007
    1.308
    0
    0
    Ik denk dat hij jou asscosieert met de borst, dus als hij het niet krijgt dan zal hij dat wel even laten weten dat hij daar niet mee eens is. Mamahonger!

Misschien dat papa hem de laatste voeding kan geven voor een paar dagen? Dan is hij er aan gewend en zal niet zo gauw meer om de borst vragen denk ik...

Maar misschien zijn er ook andere dingen waardoor hij wakker werd hoor, tandjes of misschien zich beseffen dat hij alleen is.

3. Beccaatje

Beccaatje Fanatiek lid

29 mrt 2007
    2.958
    0
    0
    bedankt voor je reactie.
    In principe krijgt hij vna mij ook overdag wel een fles, dus de associatie met de borst kan meevallen (?). En papa is er niet altijd, dus dat is ook nog net geen optie, maar goed meegedacht.

Ik kan verder geen andere reden bedenken. Ik geef hem nu zelfs direct na de fles (220 cc) nog een borst en hier valt hij al drinkend aan in slaap. Mijn melk zal dan vanzelf wel minder worden, toch?

4. kwebbeltje

kwebbeltje VIP lid

13 jul 2005
    15.340
    1
    0
    Verpleegkundige
    Duitsland
    Ook nog even een reactie op je vraag ;)

Zou het toch niet een stukje gewenning kunnen zijn? Ik heb dit probleem bij mijn oudste ook gehad. Willen afbouwen en toch maar steeds de borst willen hebben voor het slapen 's-avonds ondanks een volle fles.
    Ik heb eva toen een paar dagen echt laten huilen tot ze in slaap viel en na een paar dagen taalde ze niet meer naar de borst.
    Mijn idee was toen....als ik steeds toch de borst blijf aanbieden weet ze ook wel dat dat morgen weer gebeurd.
    Hier werkte die methode dus.

Kwebbel

5. appelsientje

5 mei 2007
    1.308
    0
    0
    ik probeer mee te denken... gewenning inderdaad denk ik ook...

Kan je het slaap ritueeltje niet aanpassen? Dus dat je een aantal dagen als volgt doet: eerst borst dan bijv tandjes poetsen en even een boekje lezen of iets dergelijks? Dan lekker slapen (oke de eerste keer zal ze waarschijnlijk niet accoord gaan en wel eventjes huilen...)

Dan als ze het gewend is weet ze dat er na bijv het boekje lekker gaat slapen en geen borst meer krijgt. Dan kan je de borst door de fles vervangen.

Succes!

6. appelsientje

5 mei 2007
    1.308
    0
    0
    haha ik typ "ze", maar je hebt natuurlijk een zoontje! solly...

7. Salapio

Salapio VIP lid

15 jan 2007
    13.917
    0
    0
    Zuid-Holland
    En als je man/vriend hem naar bed brengt?

8. Beccaatje

Beccaatje Fanatiek lid

29 mrt 2007
    2.958
    0
    0
    Hai hai!

Ik heb het maar geprobeerd 'cold turkey'. Wel na de fles nog even bij mama gelegen, maar niet aan de borst. Beetje wiegen en zo, je kent het wel. Op een gegeven moment werd hij erg slaperig en heb ik hem weggelegd. Gaat nu al 2x goed, dus nu moet het goed blijven gaan want ik heb geen stuwing niks.

*snif*. Wel apart hoor, zo ineens mijn laatste voeding gegeven zonder te beseffen dat het de laatste voeding was.

9. Hanneke

Hanneke VIP lid

18 jun 2007
    14.894
    275
    83
    Onze roze wolk!
    ***Knuffel!***

Dat lijkt me idd wel een stap ineens zegmaar!
    Maar wel fijn dat het goed lijkt te gaan.

10. Beccaatje

Beccaatje Fanatiek lid

29 mrt 2007
    2.958
    0
    0
    Ach een stap ineens, ik was natuurlijk vanaf een half jaar al bezig met afbouwen, en de laatste week deed ik nog maar 1 voeding zelf, dus het zat er wel aan te komen....maar toch.........

weer een stap dichter bj zelfstandigheid....

11. Hanneke

Hanneke VIP lid

18 jun 2007
    14.894
    275
    83
    Onze roze wolk!
    Nouja, ik bedoelde meer dat het ineens zo afgelopen was, zonder dat je er eigenlijk echt bij stil had gestaan, dat dat ineens een stap was. Kan alleen de woorden niet vinden om uit te leggen wat ik bedoel! Haha!

En idd een stap dichter bij zelfstandigheid!

Deel Deze Pagina