Afbouwen zes maanden en bijvoeding

Discussie in 'Stel je vraag aan de lactatiekundige' gestart door White, 26 nov 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. White

White Lid

9 jan 2012
    14
    0
    0
    NULL
    NULL
    Mijn zoontje is nu vier maanden. Als hij bijna zes maanden is, ga ik weer werken. Ik wil maximaal één keer kolven op mijn werk, en zal dus moeten afbouwen. Ik heb één en ander gelezen over afbouwen, maar heb toch nog een paar vragen.

- de eerste voeding wil ik BV geven, dat zal om een uur of zes zijn. Wat eet/drinkt hij dan bij de gastouder?
    - ik werk in het onderwijs en zal ergens tussen half vijf en half zes mijn zoon ophalen en dan moeten we nog een half uur naar huis rijden... Het wordt dus best laat om te eten. Kan ik rond zes uur nog een keer BV geven? Of moet ik dan alleen een warme maaltijd geven?
    - nu geef ik tussen half elf en half twaalf nog een keer BV. Kan ik dat vanaf zes maanden ook blijven doen of is dat net nodig en maak ik hem dan onnodig wakker?
    - ik werk twee en een halve dag. Kan ik op de andere dagen vaker BV geven of werkt dat niet zo? Op mijn werkdagen wil ik tussen de middag kolven.

Een heleboel vragen.... :p, hoop dat het een beetje duidelijk is. In ieder geval vast bedankt voor je tijd!

2. Saskia

Saskia Lactatiekundige

17 apr 2012
    818
    0
    0
    Hi.

- Bij de gastouder zal hij het eetritme van thuis volgen. Dat is dus afhankelijk van jullie ritme thuis.
    - Ik zou eerst warm eten aanbieden en vervolgens de borst als toetje. Zo kan hij met jullie aan tafel "mee eten"
    - Doe vooral wat je zelf prettig vind. Maar als je hem wakker moet maken heeft hij deze voeding misschien niet meer nodig? Probeer de borst na het warme eten rond 20:00 te geven en kijk eens wat hij met slapen gaat doen? Misschein slaapt je kleintje wel tot de voeding van 6 uur?
    - Dat kan je zeker zo doen. Kan je niet vaker kolven? 1x op zo'n langer dag is best weinig om je productie op gang te houden op de dagen dat je thuis bent. Ik wil je adviseren om minimaal 2x te kolven. (Het liefste op de tijden dat je kindje eigenlijk zou drinken als je thuis was geweest) Je hebt recht om te kunnen kolven in de baas zijn tijd tot 9 maanden na geboorte. Kijk even wat hier mogelijk in is. Ik begrijp dat dat wel lastig kan zijn in het onderwijs.

Groetjes Saskia

3. White

White Lid

9 jan 2012
    14
    0
    0
    NULL
    NULL
    Dank je voor je antwoord!

Nu maak ik hem 's Avonds om elf uur wakker... Omdat als ik dat niet doe, hij 's nachts komt! Is het beter om dan 's nachts te voeden en 's Avonds laat niet wakker te maken?

Misschien moet ik het eens op mijn werk overleggen, van het kolven. Ik denk dat het wel goed is, maar ik vind het zelf zoveel gedoe:(

Kan ik ergens een schema vinden van een eetritme, vanaf zes maanden.
    Ik ga BV geven om zes uur 's morgens, en we zijn rond half zes thuis. Verder weet ik eigenlijk niet hoe ik de dag verder in moet vullen:(

Groetjes
    Anna

4. Saskia

Saskia Lactatiekundige

17 apr 2012
    818
    0
    0
    Hoi,

- Ik zou hem gewoon wakker maken als dat ervoor zorgt da hij 's nachts doorslaapt. Dat is wel zo fijn als je straks weer aan het werk gaat.

- Ik begrijp dat het wel wat energie kost om op je werk 2x te kolven. Het is wel belonend, omdat je producie wel beter op peil blijft voor thuis. Ik hoop dat je eruit komt met je werk.

- Kijk voor een idee over een voedingsschema eens op de volgende site: Voedingsschema Baby voeding schema of op voedingscentrum. Gebruik dit niet precies zoals het er staat, maar gebruik dit als een leidraad en vind er je eigen ritme in.

Groetjes Saskia

Deel Deze Pagina