hallo dames, ik ben inmiddels over op flesvoeding en heb met het afbouwen geen problemen gehad tot vandaag. ze heeft gisteren voor het eerst ook de ochtend de fles gekregen en was ik daardoor helemaal afgebouwd. alleen nu heb ik enorm last van mijn borsten over bulten onderhuids en mega gevoelige borsten.. ik heb al eens een ontsteking gehad en daarbij had ik veel koorts. dat heb ik nu niet dus denk dat ik geen ontsteking heb.. maar is het normaal nadat je volledig op de fles bent je nog zo'n gevoelige borsten blijft houden. en wat gebeurt er met het laatste beetje melk wat nog in mijn borsten zit? wie o wie kan mij helpen? groetjes!
Hoi Stef, als je helemaal afgebouwd hebt dan horen je borsten niet meer vol aan te voelen en je hoort er ook geen last van te hebben. Zolang ze nog vol schieten of een beetje vol aanvoelen kun je het beste nog een keer borstvoeding geven of afkolven tot het moment dat ze niet meer vol(ler) aanvoelen. Als je dat niet doet heb je je idd kans op ontsteking. Wat je beschrijft is volgens mij niet helemaal ok. Misschien dat anderen dit herkennen, maar ik heb pas geen borst meer aangeboden toen mijn borsten leeg bleven aanvoelen. Toch echt even in de gaten houden voordat je weer een borstontsteking krijgt. Veel succes!
Inderdaad goed leeg laten drinken/kolven ... dit lijkt op een dreigende borstontsteking. Ik geloof dat je nog maanden melk in je kliertjes kan blijven houden (maar dat wisselt denk ik ook van vrouw tot vrouw). Sterkte!
Eens met al het bovenstaande . Sterkte en succes! En het word dan gewoon door het lichaam weer afgebroken, en niet meer opnieuw aangemaakt. Tenzij je steeds gaat zitten 'knijpen' om te kijken of er nog iets komt/is. Dan zorg je er namelijk voor dat het in stand blijft, je lichaam denkt dat er weer wat vraag is en zal dus dat kleine beetje blijven aanmaken . (tenminste dat heb ik begrepen)