Hallo, Mijn zoontje is ruim 8 maanden en hij krijgt 4 voedingen per dag. Tot vorige week dronk hij 5x per dag, maar ik merkte dat hij 's middags eigenlijk geen trek heeft in de borst. Sindsdien slaan we deze middagvoeding over en het bevalt ons beiden goed. Ook heb ik totaal geen last van stuwing. Ons voedingsschema is nu als volgt: ca.6.00 bv ca.9.30 broodje en een beetje fruit ca.11.00 bv ca.13.00 broodje ca.15.00 fruit ca.17.00 bv ca.18.30 warm eten (groente met aardappel/rijst/pasta) ca.20.00 bv Ik vind het mooi verdeeld over de dag zoals het nu gaat en mijn zoontje kennelijk ook. Mijn vraag is nu, moet ik hem nu naast deze voedingen nog extra drinken aanbieden of iets van yoghurt? En mocht er nóg een bv wegvallen, heeft hij dan naast de vaste voeding evengoed nog kunstvoeding nodig? Het lijkt mij zo vreemd na zo lange tijd hem alsnog kunstvoeding te moeten geven. Ik wil graag totdat mijn zoon 1 jaar is borstvoeding geven. Wanneer zou ik dan moeten beginnen met afbouwen? Groeten
HAllo, Ik begrijp uit je bericht dat je eignelijk wel wil minderen met Bv maar niet in een keer stoppen. Het liefst geeft je nog tot een jaar BV. Als je eerder al stopt dan is het wel goed om tot 12 mnd opvolgmelk te geven. Vanaf 12 mnd kunnen ze in principe met de pot mee eten. Als je geleidelijk aan meer andere voeding introduceert dan zal gaande weg de BV minderen. Je kunt de borstmomenten ook combineren zoals je zelf een glas melk bij het brood neemt. Zo geef je wel de melk maar niet als appart moment. Kijk ook eens op de volgende links om te zien hoe je BV met andere voeding kan combineren en niet direct KV hoeft te geven. http://www.borstvoeding.com/voedselintroductie/blw/ Op deze link staat een heel stuk over afbouwen tussen 6 mnd en 1 jaar (of daarna) lees het maar eens, scheelt me even veel typen. http://www.borstvoeding.com/aanverwant/ ... n/tips.htm Succes Ilse
Bedankt voor je antwoord! Ik heb de links bekeken op borstvoeding.com. Ik kende de site al, maar had dit stukje kennelijk over het hoofd gezien. Het is daar ook zo'n wirwar van informatie, dat ik niet altijd het geduld en tijd kan opbrengen om het eens rustig door te nemen. Ik kom er in elk geval helemaal uit nu! Groeten