afbouwen???

Discussie in 'Borstvoeding' gestart door JinxieWeasel, 3 jan 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. JinxieWeasel

JinxieWeasel Actief lid

16 okt 2008
    414
    0
    0
    Mijn dochter is nu 16,5 maand. Ik wil zo langzamerhand gaan stoppen met de bv, ook omdat we voor een tweede willen gaan. Ik heb het gevoel dat mijn lichaam weer even van mij moet zijn om aan te sterken. Ik weet, klinkt stom, want het is helemaal niet dat ik verzwakt ben ofzo, maar gevoelsmatig heb ik het idee dat dit zo beter is.
    Ze krijgt nu alleen in de ochtend en avond bv.
    Nu wilde ik morgen gaan stoppen met de ochtend, en dan over een paar weekjes ook de avond.

Maar heeft het eigenlijk wel nut, om alleen dat kleine beetje in de avond nog te geven? Zou ik ook in een keer kunnen stoppen, of zal ik dan nog te veel last van lekken hebben?

En hoeveel moet ik nou van gewone melk geven? Normaal kreeg ze naast de 2 bv, in de middag een flesje gewone koe melk van ongeveer 150 cc, maar als ik haar nu ook in de ochtend gewone melk ga geven, dan komen we al veelste snel op dat gemiddelde van 300 cc per dag.

Hoevaak geven jullie gewone melk?

Groetjes

2. happymama

happymama Niet meer actief

ik kan je niet heel ver opweg helpen
    maar ik weet dat mijn zus toen ze ging afbouwen ook alleen sóchtends en sávonds deed en daarna alleen savonds.
    maar na een paar weken was dat ook bekeken want toen kwam er bijna niks meer uit .
    of je t in een keer allebij kan stoppen weet ik dus niet.
    zelf geef ik ook bv maar mijn meisje is pas 2 en een halve maand . ik geef haar wel sávonds de fles omdat er maar weing uitkomt bij mij ,ik kolf t wel af maar t is maar zo'n 60cc in totaal.niet dat je hier iets aan hebt maar vertel t even .

3. JinxieWeasel

JinxieWeasel Actief lid

16 okt 2008
    414
    0
    0
    Maakt het eigenlijk uit of je bv geeft wanneer je zwanger bent? Het lijkt mij namelijk een aanslag op je lijf wanneer je zwanger bent en nog bv geeft. Dat dit ten nadele van het nieuwe kindje is. Maar is dat wel zo?

4. appeltje

appeltje Niet meer actief

Nee, het kan samen. Je kindje pakt de voedingsstoffen die hij/zij nodig heeft en de rest is voor mama. Dus goed blijven eten en je vitamines nemen.

Moet zeggen dat ik tot 10 weken zwangerschap heb gevoed en het fijne was dat de zwangerschapshormonen het afbouwen een handje heeft geholpen. Persoonlijk mocht ik niet veel langer voeden dan 15 weken vanwege historie premature weeën en vroegtijdige ontsluiting, maar ben dus eerder gestopt. Ik was moe, misselijk en had erg pijnlijke tepels. Vond het ook wel mooi zo. Maar het kan dus wel gewoon (tenzij je net als ik een indicatie hebt).

Deel Deze Pagina