Hoi meiden, Het moment is daar: ik ga beginnen met afbouwen. Straks hoop ik te gaan werken en dan wil ik bij mijn nieuwe baan niet nog weer af hoeven te kolven. Ik hoop dat het lukt om de avond/ochtend voeding nog te geven. Ik geef nog 4x bv en ga vanaf nu proberen om 1 voeding te vervangen door een flesje kv. Aan de ene kant zal ik het zo verschrikkelijk gaan missen maar aan de andere kant is het ook goed zo.
je hebt het hartstikke lang volgehouden, mag je trots op zijn! Ik snap dat je het gaat missen, het is toch heel speciaal. Ik ben nu zelf ook aan het afbouwen. Ik geef nu om 16:00 een beker opvolgmelk ipv bv. Ik wil ook graag de ochtend en avond overhouden en misschien uiteindelijk daarna alleen de ochtend. Hoe lang wil jij dat blijven doen?
Ik ben vandaag ook begonnen met afbouwen. Hier kreeg mijn zoon nog maar 4 voedingen overdag, 's nachts al een tijd niets meer. Ik heb vandaag hem een fles kunstvoeding aangeboden tussen de middag die hij niet echt wilde hebben. Maar ja, ervaring haha, komt nu goed uit,heb ik een andere speen erop gezet en ja hoor, meneer dronk de fles in 1 teug leeg. Ben benieuwd hoe het verder gaat! Succes.
Vanmiddag was het eerste flesje kv een feit. Dubbel gevoel zeg. Af en toe schieten me de tranen toch in de ogen hoor. Hij vond het gelukkig gelijk lekker, maar dronk niet alles op. Had 150 cc gemaakt. Normaal weet je natuurlijk niet precies hoeveel ze drinken maar ga er vanuit dat hij zelf wel aangeeft als het genoeg is. Ik ben trouwens friso hypoallergeen gaan geven.
Als je 1 voeding vervangt door een fles of een bordje yoghurt en je blijft als je niet werkt gewoon op verzoek je kind voeden, dan kun je dat met medewerking van je kind, nog heel lang volhouden hoor! Op zich heeft je kind op deze leeftijd naast 3 borstvoedingen niet echt extra zuivel nodig, ik zou er eerder voor kiezen, om geen fles meer te geven (want met 9 maanden kun je beter van fles naar beker overstappen), maar gewoon een bordje yoghurt of kwark, of desnoods opvolgmelk in een beker om het pak op te maken.
Dan zit je aan de HA ja, maar op zich met 3 borstvoedingen op een dag zit je aan genoeg zuivel als hij daarnaast andere dingen eet. Dus die fles heb je misschien toch niet echt hard nodig.
Nee klopt, maar aan een koekje oid met wat sap haalt hij het eigenlijk net niet tot aan het warm eten. Mijn bedoeling is dus om straks de 12 uur voeding te laten vallen en daar een broodje met sap te geven (broodje krijgt hij nu al) en dan om 16:00 een flesje kv zodat hij het uit kan houden tot het warme eten. Denk dat dit oké zou zijn? Het is dus de bedoeling dat de bv overdag vervalt en ik die alleen 's morgens en 's avonds nog ga geven.
Je kind kan overdag ook nog extra fruit eten. Als je dan aanlegt bij thuiskomst en voor hij gaat slapen dan weet je zeker dat het goed zit met de melkinname, samen met de ontbijtborst en eventuele tussendoortjes.