Hoe stop ik laatste beetje aanmaak bv?

Discussie in 'Borstvoeding' gestart door angelea, 18 apr 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. angelea

angelea Actief lid

20 dec 2007
    228
    0
    0
    Flevoland
    Hoi,

Ik heb de eerste 6 wkn volledige bv gegeven. Maar dochter bleek niet genoeg binnen te krijgen. Ben vanaf toen gaan kolven. Ze kreeg fv en bv. Al snel liep de bv terug. Nu kolf ik 's avonds borst behoorlijk leeg en soepel zodat ik er 's nachts niet uit hoef om te kolven (dochter slaapt al door :)). 's ochtends kolf ik alleen de borst goed soepel en kan dan de hele dag wel mee door.

Mijn vraag is nu, hoe zorg ik ervoor dat ik niet meer hoef te kolven en dat productie dus helemaal stopt? (dus ook de 'pijn' in borsten vanwege aanmaak bv waardoor ik druk eraf moet kolven).

alvast bedankt,
    groetjes
    Angela

2. appeltje

appeltje Niet meer actief

Je kan dat op verschillende manieren doen: steeds korter kolven of steeds minder mililiters kolven. Stuwing geeft je borsten een teken om minder melk te maken, dus dat mag dus best even. Kijk goed uit voor harde en rode plekken.

Zou je niet de combi even willen blijven doen? Gewoon wat je kolft geven en aanvullen met fv? Als je maar 2 keer per dag kolft moet dat - zeker nu je nog verlof hebt - wel te doen zijn toch?

3. mammavan2kids

9 apr 2010
    46
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik ben bij de eerste op een gegeven moment steeds een voeding weg gaan laten. En die vervig ik dan voor een fles. En op een dag gewoon gezegd nu geef ik niet meer en was gewoon goed gegaan. Ik was dan wel al 6 maanden aan het geven.

succe!

4. Kimmeding

Kimmeding VIP lid

13 mrt 2008
    6.167
    1
    38
    begeleidster verstandelijk gehandicapten
    lelystad
    Niet meer leeg kolven maar alleen de druk er af halen.
    Heb ik op het einde ook gedaan en toen was het snel gedaan met de bv.

5. dirksmama

dirksmama VIP lid

29 aug 2007
    22.170
    34
    48
    mens
    Meestal in de wolken
    Sluit me hier helemaal bij aan!

Jouw borsten maken, omdat je aan het afbouwen bent, nu heel waardevolle melk, afbouwmelk, en die zit boordevol met antistoffen en beschermende factoren, op ongeveer het niveau van colostrum.
    Dat heeft de natuur zo geregeld om kinderen die niet volledig aan moedermelk toe komen toch zo veel mogelijk bescherming te geven. Als je je kind blijft geven zoals je nu doet, dan krijgt je kind, doordat de afbouwmelk veel geconcentreerder is dan normale moedermelk, qua antistoffen en dergelijke ongeveer hetzelfde binnen als een kindje dat exclusief borst krijgt. Echt de moeite waard dus om het nog even vol te houden, je kindje heeft nu the best of both worlds: voeding uit de kunstvoeding en bescherming uit jouw melk!

6. angelea

angelea Actief lid

20 dec 2007
    228
    0
    0
    Flevoland
    Ben het met jullie eens om nog een beetje mee te geven en dat doe ik ook wel wat. Maar dat is nog maar 60 cc per dag. Maar ja wie het kleine niet eert......

Met kolven komt er naar mijn idee alleen nog maar voormelk. Bijna geen mooie witte melk. Het is doorzichtig, hier zit toch niet zoveel meer in?? Wil ik dit wel, moet ik langer kolven, maar ja dat wil ik dus eigenlijk niet meer. Probeer nu idd steeds korter te kolven, maar soms haal ik de ochtend nog maar net. Heb grote borster en kan dan niet meer lekker op mijn zij slapen omdat de druk dan al te hoog is. Dus ja, hoop dat dit wel snel wegtrekt op deze manier.

7. dirksmama

dirksmama VIP lid

29 aug 2007
    22.170
    34
    48
    mens
    Meestal in de wolken
    Dan zou ik toch langer kolven of bij de huisarts om syntocinonspray vragen. Met alleen voormelk wegkolven haal je de spanning niet weg en als je in je slaap toch op je zij komt kun je een melkkanaaltje afknellen en een borstontsteking krijgen.
    Zorg er in elk geval voor dat je voor het slapengaan de boel echt helemaal LEEG kolft!
    En zoals de lactatiekundige op de site hier ook al zei, dat kan echt wel even duren!

Deel Deze Pagina