kolven en spruw

Discussie in 'Stel je vraag aan de lactatiekundige' gestart door jufD, 24 dec 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. jufD

jufD Bekend lid

10 mrt 2009
    897
    23
    18
    Hoi,

Ik heb gister van de kinderarts te horen gekregen dat mijn zoontje Spruw heeft, hij krijgt hier Nystatine Labaz voor en dat moet ik ook op mijn tepels smeren.
    Nu vroeg ik mij af of mijn afgekolfde melk ook besmet is met Spruw? En dat ik alles dus moet weggooien of kan hij dit nog drinken zonder opnieuw besmet te worden?
    Ook vroeg ik me af of het erg is dat als ik kolf er misschien een beetje van het medicijn via mijn tepels in de melk terecht komt?

Ik hoop dat jullie mij kunnen helpen.

groetjes Diana

2. Linda Offereins

Linda Offereins Lactatiekundige

3 mrt 2010
    860
    0
    0
    In plaats van Nystatine kun je beter miconazolcreme (bv Dactarincreme) op je tepels smeren. Dat helpt voor je huid beter.

De melk die je nu afkolft zou inderdaad voor een nieuwe besmetting kunnen zorgen, dus je kunt nu beter zo min mogelijk invriezen.
    De al afgekolfde melk waar je onzeker over bent kun je misschien beter wegdoen. Spruw is hardnekkig en als je er eenmaal vanaf bent wil je dat graag zo houden.

Het medicijn doe je na de voeding op je tepels en zal grotendeels verdwenen zijn als je baby weer gaat drinken.

vr gr
    Linda

Deel Deze Pagina