Afbouwen hoe? en wat anders drinken?

Discussion in 'Stel je vraag aan de lactatiekundige' started by dolfijn1982, Jun 9, 2012.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. dolfijn1982

dolfijn1982 VIP lid

Apr 1, 2010
    7,023
    0
    0
    NULL
    Flevoland
    Hoi, hoi,

Ik ben weer zwanger :D echo was goed dus vanaf nu echt lekker zwanger ;) met de bijbehorende misselijkheid, de mega gevoelige tepels en het heel weinig geduld..

Daarom merk ik dat ik langzaam aan afbouwen moet gaan denken bij mijn zoontje van 14,5 mnd.

Ik geef nog het volgende BV:
    05u
    08.30u
    13.30u
    19u
    Zoals je ziet: voor elk slaapje en 's morgens om nog even wat langer te mogen slapen :)

Welke voeding kan ik nu het beste als eerste weg gaan laten? dacht zelf aan die van 13.30u..
    Hij zal het in slaap vallen toch ook anders moeten gaan leren..

Ik heb geen haast met afbouwen, wil hem zeker niet te kort doen.. maar wil niet tandemen en merk dat het veel energie kost op het moment..

Pff.. dit voelt zo tegenstrijdig! wil graag nog langer voeden, maar ga het gewoon niet volhouden.. en heb altijd gezegd dat het leuk moet blijven voor ons allebei :(

En wat moet hij nu meer/anders gaan drinken? Hoeveel heeft hij nodig?

Hij drinkt nu naast de BV
    1 tuitbeker (250ml) roosvicee,
    krijgt 's morgens 125-150ml melk + brinta,
    en 's middags een paar slokken melk..
    Tussendoor drinkt hij vaak nog wel een slokje uit mijn/manliefs beker

Hoor het graag van je!

Alvast bedankt!

xx

2. Saskia

Saskia Lactatiekundige

Apr 17, 2012
    818
    0
    0
    Hi.

Als eerste natuurlijk van harte gefeliciteerd met de zwangerschap!

Kijk even op de volgende site voor het afbouwen:
    Borstvoeding.com: kenniscentrum voor borstvoeding - Afbouwen van borstvoeding

Daarnaast is het van belang dat hij ongeveer 300 ml melk per dag binnen krijgt. (hier valt yoghurt, kwark en vla ook onder)
    Je zou bij de boterham een bekertje melk kunnen geven, na het avond eten een beetje yoghurt.

Vergeet ook nu niet de vit. D druppeltjes te blijven geven tot het 4e levensjaar.

Groetjes Saskia

Share This Page