tweeling drinkt niet hetzelfde

Discussion in 'Stel je vraag aan de lactatiekundige' started by Femke78, Jun 11, 2012.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Femke78

Femke78 Nieuw lid

Jun 5, 2012
    3
    0
    0
    NULL
    NULL
    hallo,

Ik heb een tweeling van ruim 5 maanden die volledige borstvoeding krijgen. Ik voed ze altijd tegelijk. Dit gaat goed. Alleen is de laatste tijd één van de twee altijd heel snel klaar met drinken. Na ca 5 min stopt ze en wil ze rondkijken. Ik krijg haar dan met geen mogelijkheid meer aan de borst. Maar ik kan me niet voorstellen dat ze in 5 minuten genoeg gedronken heeft. Ze huilt daarentegen nooit eerder, omdat ze honger heeft. Dus als ik daarvan uit ga, krijgt ze genoeg binnen.
    Maar mijn andere meisje drinkt zeker 10-15 min. Ik vind dat verschil zo groot. :(
    Verder maakt ze de laatste tijd veel smakgeluiden en speelt constant met haar tong als ze in de box ligt. Zou ze naast de borst toe zijn aan andere voeding?
    Kunnen jullie me adviseren wat ik wellicht kan doen?
    Alvast bedankt!

x Femke

2. Saskia

Saskia Lactatiekundige

Apr 17, 2012
    818
    0
    0
    Hi.

Zoals je het beschrijft, heeft ze toch na die 5 minuten voldoende gedronken. Als ze goed blijft plassen, regelmatig poepen en goed groeien, dan zou ik me daar geen zorgen om maken.

Het is misschien wel een tweeling, maar ieder een individue, die zijn eigen ritme heeft.

I.p. zeggen we 6 maanden volledig BV, daarna pas iets anders aanboeden. Maar dat smakken zou inderdaad een teken kunnen zijn dat ze toe is aan iets anders. Misschien een klein hapje fruit?
    Je zou het voorzichtig kunnen proberen.

Groetjes Saskia

Share This Page