I.v.m. enorme pijn in de tepels bij het voeden (waarschijnlijk door overgevoelige tepels die nog niet gehard waren) heb ik met de verloskundige en kraamhulp besloten te gaan kolven, aangezien ik het belangrijk vind onze dochter van 6 dagen oud toch borstvoeding te geven. Door het kolven zijn mijn tepels meer gehard en hebben we vandaag geprobeerd de borst te geven (hiervoor heb ik de melk steeds aangeboden d.m.v. vingervoeden) Echter weigert mijn dochter nu de borst. Als ik mijn borst aanbied hapt ze goed aan, maar het duurt haar te lang voordat er melk uit komt. Ze raakt hier zo gefrustreerd en overstuur van, dat het niet lukt haar de borst te geven. Ik zit met de handen in mijn haar op dit moment. Ze is zo ontevreden, krijst de hele buurt bij elkaar. Nu de borstvoeding bij mij niet meer pijnlijk is wil zij niet meer uit de borst drinken. Wat kan ik doen? De hoeveelheden borstvoeding zijn inmiddels opgelopen naar 60 cc, waardoor vingervoeden geen optie meer is. Moeten we helemaal overstappen op de fles of het nog even aanzien? Ik begin zelf ook gefrustreerd te raken door zo'n ontevreden meisje.
hoi fijn dat je door kolven je productie op gang hebt gekregen! Vervelend dat ze nu niet meteen aan de borst wil. Dat is inderdaad frustrerend voor jou en voor haar. Je kunt verschillende dingen proberen. - verwacht niet meteen dat het goed gaat, jullie mogen de tijd nemen om aan elkaar te wennen en om "live" aan de borst drinken te leren! -Voedt haar aan de borst nadat ze al wat gedronken heeft, de ergste honger is dan weg, en ze zal meer rust hebben om te proberen. - om haar te belonen met melk kun je van tevoren even kolven of je borst masseren, zodat je een toeschietreflex hebt wanneer je haar aanlegt. omdat er dan meteen melk komt zal ze eerder geneigd zijn om door te drinken. - bij hoeveelheden vanaf 50 ml is het vingervoeden geen optie meer inderdaad, je kunt ene cupje proberen of anders toch een flesje, neem dan wel een breastflowfles of anders een difrax, maar geen avent. Succes en bij meer vragen horen we het graag! Vraag de verloskundige of kraamzorg of eventueel een lactatiekundige om je te helpen met aanleggen! Mirjam