Afbouwen

Discussion in 'Stel je vraag aan de lactatiekundige' started by Dag, Aug 30, 2013.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Dag

Dag VIP lid

Aug 2, 2007
    7,270
    0
    0
    Secretaresse
    Midden van het land
    Hallo,
    Mijn dochter van 5weken oud krijgt bv op verzoek.
    Nu komt zij elke twee tot tweeëneenhalf uur voor een voeding en in de nacht om de drie uur.
    Vanaf 18 uur clustert ze ook nog eens tot 22 uur
    Een biologische klok die goed werkt dus....
    Dit vergt veel van mij en iom verloskundige heb ik afgelopen twee avonden ook nog eens een flesje kv gemaakt en die als toetje gegeven om 22 uur. Helaas geen effect en ritme nog steeds gelijk.
    Nu zit ik sterk te denken om helemaal over te stappen op kv en vraag me af hoe ik dit beste kan afbouwen.
    Bij mijn oudste dochter ben ik in 1x gestopt en gelijk geheel kv gegeven en ergste druk afgekolfd van mijn borsten. Dit is me toen goed bevallen.
    Maar hoe ga ik van de onregelmatige bv over naar een tijdschema van kv en hoeveel cc mag ze hebben?
    Gewicht was vorige week 3902gram dus u over de 4kilo

Ik hoor graag uw advies.
    Bij voorbaat dank
    Groet, dag

2. Heidi Akkers

Heidi Akkers Fanatiek lid

Jun 30, 2008
    2,754
    0
    0
    lactatiekundige
    Gelderland
    Hoi,
    Excuus voor het late reageren.

Hoe is het nu? ben je al aan het overstappen/overgestapt?

Het beste is om steeds 1 voeding te vervangen, en wanneer dat goed gaat de volgende. Wat je zou kunnen doen is overdag nog (een deel) borstvoeding geven en de avond en nacht als eerste overgaan. Op die manier geef je je kindje nog steeds mooie voedingsstoffen mee, ook al geef je nog maar 1 of een paar voedingen per dag.

Of het uit zal maken voor het ritme kunnen we van te voren natuurlijk niet voorspellen...

Graag hoor ik of je nog vragen hebt!
    Groetjes Heidi

Share This Page