Aantal voedingen omlaag brengen

Discussie in 'Stel je vraag aan de lactatiekundige' gestart door Flutterby, 18 feb 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Flutterby

Flutterby VIP lid

23 jul 2008
    10.153
    63
    48
    Hoi,

Mijn jongste is 7 maanden en doordat ze even wat minder groeide ben ik voor en na ieder slaapje gaan aanleggen. Dat doen we nu al een paar maanden zo en de groei is weer goed. Maar nu wil ik het aantal voedingen graag wat omlaag brengen omdat het echt onhandig is met 3 kids. Ze drinkt nu zo'n 9x per 24 uur :$ en dan korte voedingen en maar 1 borst. Als ik nu weer volledig op haar verzoek ga voeden zal dat zo'n 6x worden. Zou haar groei dan weer minder worden en mijn melk terug lopen? Bijvoeding pakt ze nauwelijks en de fles weigert ze ook, dus ik durf niet zoveel 'risico' te nemen met mijn mini van maar 7 kilo.

Alvast bedankt voor je antwoord!

2. Heidi Akkers

Heidi Akkers Fanatiek lid

30 jun 2008
    2.754
    0
    0
    lactatiekundige
    Gelderland
    Als eerste wil ik aangeven dat groei anders verloopt dan eerste maanden, maar ik ga er van uit dat je daarvan op de hoogte bent.
    Ik zou kijken of je beide borsten kunt aanbieden? zo kom je vanzelf zover dat je voldoende gelegenheid aanbiedt om voeding te nemen. Kijk dan waar je kunt minderen voor of na het slaapje.

Overleg ook met het cb of bel eens met iemand van de vrijwillige borstvoedingsorganisaties. je vindt ze op Borstvoeding.nl | Home

Succes!

3. Flutterby

Flutterby VIP lid

23 jul 2008
    10.153
    63
    48
    Bedankt voor je reactie!
    Ik ben op de hoogte van het verloop van de groei. Ze heeft de WHO groei norm altijd net gehaald, nooit ruim.

Inmiddels heeft ze zelf een aantal voedingen laten vallen en is een stuk meer bijvoeding aan het eten. Ze heeft het dus zelf al opgelost :).

Deel Deze Pagina