te weinig melk

Discussie in 'Voeding' gestart door b-tje, 9 okt 2005.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. b-tje

    b-tje Actief lid

    2 aug 2005
    453
    0
    0
    bejaarde helpende in een verpleeghuis als vaste na
    lent (nijmegen)
    Daar ben ik weer en heb een vraagje over afkolven.
    Ik had eerst genoeg melk maar nu ik meer loop dan de afgelopen week is de melk terug gelopen vanaf gisteren eigenlijk.Jasper drinkt de laaste 2 dagen een stuk meer als voorheen (groeispurt zeggen ze) ben dus ook door mijn mini voorraad heen :( Nu kolf ik bijna niets meer ,heb al hete doeken op de borsten gelegt ( had wel 1 keer overgeslagen vanmiddag)om de evt. vestopping los te krijgen maar nog steeds weinig.

    Wat kan ik nu nog meer doen??? Ik heb nu al 20 cc te weinig voor dadelijk wil liever geen flesvoeding geven maar ik denk dat er weinig op zit :( Tips iemand??
     
  2. Jolanda

    Jolanda Fanatiek lid

    26 jul 2005
    3.281
    0
    0
    Noordwolde Friesland
    Ze zeggen dat als je de baby vaker aanlegd dat de borstvoeding zichzelf regelt en meer voeding aan gaat maken.
    ik denk dat je kan proberen of vaker aanleggen of vaker kolven.
    En dat hij meer gaat drinken heeft denk ik ook met die regeldagen te maken.

    Ik weet niet of het een fabeltje is maar ik heb ook gehoord ( ook van de kraamhulp) dat bier drinken helpt om meer voeding te krijgen.

    misschien heb je er wat aan?

    Ik hoop dat het goed gaat komen voor je en dat je niet over hoeft op flesvoeding.

    groetjes
     
  3. b-tje

    b-tje Actief lid

    2 aug 2005
    453
    0
    0
    bejaarde helpende in een verpleeghuis als vaste na
    lent (nijmegen)
    Nee ik hoop het ook niet jolanda maar ben bang van wel :cry: Ik kolfde gisteren al minder en nu een uur later ook geprobeert te kolven maar met moeite 30 cc :( Ik geef afgekolfde melk via fles omdat de borst niet lukt :(
    Zelfs de borst die eerst zo goed liep komt nu bijna niets meer uit :cry: :cry:
    Ik baal er nu wel van want dit was niet mijn bedoeling


    groetjes bianca
     
  4. Monika

    Monika VIP lid

    12 aug 2005
    8.246
    72
    48
    Vrouw
    Thuishulp
    Landgraaf
    Mijn moeder gaf mij vroeger ook de borst. Na een tijdje werd ik gewogen en bleek dus dat ik heel erg afgevallen was.
    Wat bleek nu, mijn mam had geen melk meer en dus kreeg ik snel de fles en is het allemaal goedgekomen gelukkig.

    Er zijn dus gewoon mensen die het niet voldoende maken en dus sneller over moeten op flesvoeding.
     
  5. Jolanda

    Jolanda Fanatiek lid

    26 jul 2005
    3.281
    0
    0
    Noordwolde Friesland
    het is heel naar als je graag borst voeding wilt geven maar het gewoon echt niet genoeg is voor je kleine jongen.
    Ik wou ook heel graag borstvoeding geven toen, maar met zeven weken hield het voor mij ook op.

    Ik denk dat als het je echt niet meer wilt lukken, je moet proberen om je daar bij neer te leggen hoor.
    En je moet maar zo denken , die eerste ow zo belangrijke borstvoeding heeft je kleine jongen wel binnen gekregen.
    De voeding met de meeste belangrijkste antistoffen heeft ie mooi kunnen krijgen.
    En je moet ook aan jezelf denken, met deze "stress"omtrent het borstvoeden weerhoud je er ook van om alle grote momenten met je kleine bewust door te maken.

    Ik vind het echt heel naar voor je...maar er zijn ergere dingen, en dat de kleine jongen groeit, dat is het belangrijkste toch?

    Ik hoop dat de voeding toch nog meer op gang komt.
    ( heb je de thuiszorg of het consultatiebureau al gebeld? misschien hebben zij nog meer tips om het verder op gang te helpen)

    Liefs
     
  6. Kiki

    Kiki Fanatiek lid

    8 jul 2005
    4.364
    1
    38
    Fulltime memmie en mod :-)
    Steenwijk
    De enige tip die ik nog wil geven is: probeer te ontspannen, sluit je ogen en denk aan het gevoel wat je had toen je zoon voor het eerst lekker aan het drinken was. Ondertussen kun je de borst een iets maseren van buiten naar de tepel toe.

    Ik hoop voor je dat het alsnog wel lukt en anders... Er is geen enkel flessekind klein gebleven hoor! Wat Jolanda ook al zei: de allereerste belangrijkste melk heeft hij gehad.

    Groetjes van Kiki
     
  7. tjenna

    tjenna Bekend lid

    31 mrt 2005
    646
    0
    0
    emmen
    wat vervelend zeg
    succes veder
     
  8. b-tje

    b-tje Actief lid

    2 aug 2005
    453
    0
    0
    bejaarde helpende in een verpleeghuis als vaste na
    lent (nijmegen)
    Ik heb gisteren de verloskundige nog gebeld voor meer tips maar die gaven als advies meer kolven en idd warme doeken erop leggen van te voren zodat ze goed warm zijn met 2 dagen kon het weer op gang komen.Vandaag was nog niet veel steeds 20 of 40 cc uit beide borsten.Het is gewoon zo onverwachts gegaan en je wilt ten slotte toch het beste geven terwijl ik sceptisch was over fles of bosrtvoeding geven was er toen nog niet uit wat ik wilde :( Ik probeer morgen nog en dan houd het op, misschien dat ik morgen nog ff naar die persoon bel voor advies (die over bv gaan )en morgen ff vragen aan de wijkverp. die morgen komt kennis maken met jasper(consultatie buro).Meer kan ik niet doen lijkt mij.
    Bedankt voor jullie reacties helpt je er wel ff doorheen :) :)
     
  9. tjenna

    tjenna Bekend lid

    31 mrt 2005
    646
    0
    0
    emmen
    meer kun je zekers niet doen

    hoop dat de tips werken succes
     
  10. b-tje

    b-tje Actief lid

    2 aug 2005
    453
    0
    0
    bejaarde helpende in een verpleeghuis als vaste na
    lent (nijmegen)
    Nou ze is geweest vandaag, kon er wel mee stoppen,paar keer afkolven om af te bouwen.Het is zo jammer maar helaas :(
     
  11. Natasja

    Natasja VIP lid

    1 aug 2005
    25.784
    22
    38
    docente engels
    Capelle aan den IJss
    He b-tje, wat jammer zeg. Zo had je het niet voorgesteld :cry:
     
  12. Monika

    Monika VIP lid

    12 aug 2005
    8.246
    72
    48
    Vrouw
    Thuishulp
    Landgraaf
    Jammer zeg.
     
  13. Jolanda

    Jolanda Fanatiek lid

    26 jul 2005
    3.281
    0
    0
    Noordwolde Friesland
    Jammer b-tje :(

    Maar wees maar blij dat je kleine jongen in ieder geval je eerste moedermelk gehad heeft!
    Hij heeft daardoor al veel antistoffen binnen gekregen, en dat is het
    allerbelangrijkste hoor!

    Wees niet al te droevig hoor

    liefs
     
  14. PetraK

    PetraK Fanatiek lid

    19 sep 2005
    1.222
    0
    0
    Amsterdam
    Vervelende B

    Mij is destijds geadviseerd om donkerbier te drinken (bah bah bah) en casewnoten te eten.

    Zeg niet dat het heeft geholpen, maar was wel blij dat ik het 6 weken heb kunnen vol houden.

    Jammer voor jou dat het niet zo mag zijn. Niets is toch fijner dan je kleintje lekker zelf te kunnen voeden.

    Flessenkinderen worden ook groot, maar ik begrijp heel goed dat je je telleurgesteld voelt.

    Sterkte verder, en knuffels voor je kleintje.
     
  15. Sientje

    Sientje Fanatiek lid

    4 mei 2005
    2.747
    0
    0
    Mama
    Is inderdaad niet leuk, maar het is niet anders, zoals een van de dames al zei, hij heeft in ieder geval de belangrijkste eerste moedermelk gekregen.

    En inderdaad met flessenvoeding wordt je kindje even groot en sterk ;) !
     
  16. b-tje

    b-tje Actief lid

    2 aug 2005
    453
    0
    0
    bejaarde helpende in een verpleeghuis als vaste na
    lent (nijmegen)
    Het afkolven moet ik nog wel afbouwen dus soms heb ik wel een flesje voeding hihihihihihi.maar leuk dat jullie zo meeleven bedankt :)
     
  17. il3

    il3 Lid

    18 aug 2005
    15
    0
    0
    adm. medewerkster
    Gelderland
    Misschien wat late reactie maar dat waren even de omstandigheden. Heel knap dat je het toch nog geprobeerd hebt zolang te kolven. BV geven kan mooi zijn maar als alles via de kolf moet is het een dagtaak. Mijn ervaring is dat baby's aan de borst toch anders (en meer) melk eruit krijgen. Kolven was voor mij (op het werk) echt een gedoe. Niet te vergelijken met een baby aan de borst. Die zorgen toch voor de optimale balans tussen vraag en aanbod. Er zijn genoeg baby's die helemaal geen BV krijgen. Jouw baby heeft een ruime maand BV gehad. Dat is toch hartstikke super. Helaas moet je het nu afbouwen (kan met 2 of 3 dagen klaar zijn) maar je hebt gedaan wat je kon. Heb daar een goed gevoel bij dat is erg belangrijk. Succes!!!
     

Deel Deze Pagina