nog geen cyclus na 6 maanden en zwangerschapswens

Discussie in 'Stel je vraag aan de lactatiekundige' gestart door lammetje, 28 jun 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. lammetje

lammetje Fanatiek lid

14 apr 2007
    1.561
    0
    0
    geitenmelkster/verloskundige
    elst
    Hallo weer een ongeduldige vraag van een ongeduldige moeder die graag weer zwanger wil worden,

Ik heb een kleine meid van 6 maanden en geef borstvoeding.
    Ze slaapt vanaf week 12 door en kreeg vanaf 5 maanden 3x daags voeding.
    Ik word echter maar niet ongesteld.
    Even domme vraag maar geef nu al een maand 2x voeding als ik dit vol zou houden veranderd er denk ik niks ivm een cyclus of wel?
    Dan zou het nu toch wel op gang zijn gekomen toch?
    Die twee voedingen kunnen dan toch nog genoeg de cyclus onderdrukken zodat er niks komt of moet ik hopen dat het toch langzaam op gang komt en de prolactine (geloofik heet dat zo) daald?

is het advies nu wachten en die hormonen dalen nog of moet ik nog meer af gaan bouwen om mijn cyclus op gang te laten komen?

hmmm moeilijk hoor..

2. Ilse

Ilse Lactatiekundige

2 apr 2008
    1.552
    0
    0
    Lactatiekundige IBCLC
    Almere
    Hallo

Lastig dilemma altijd. Er is geen regel van als je zoveel voeding geeft dan komt de cyclus op gang.

Dit verschilt enorm. er zijn vrouwen die alle voedingen geven, ook s nachts en toch met 3 maadnen al weer menstrueren. Er zijn er ook die een jaar zonder blijven.

Het heeft te maken met je eigen prolactine niveau. Dat moet zo ver dalen dat het op de normaal lijn komt. Dan start te menstruatie. Wanneer die grens wordt bereikt verschilt per vrouw.

Het is niet te zeggen of 1 voeding minder net de doorslag geeft. Als het stoppen niet gewenst is dan is het altijd moeilijk om af te bouwen omdat het geen garantie geeft op een cyclus.

Geduld is in deze een schone zaak.

Meer kan ik er niet over zeggen.

Succes

Ilse

3. lammetje

lammetje Fanatiek lid

14 apr 2007
    1.561
    0
    0
    geitenmelkster/verloskundige
    elst
    thanks ilse voor je antwoord
    moeilijk is het inderdaad om te kiezen maar ja komt tijd komt raad!

Deel Deze Pagina